دست های پنهان یک جریان رسانه ای خاص، مباشران توانمند مناطق آزاد را از بین می برد

دست های پنهان یک جریان رسانه ای خاص، مباشران توانمند مناطق آزاد را از بین می برد

روز جدید : خبر مثل همیشه کوتاه و دقیق است. «یکی از مدیران دولت روحانی همچنان از منطقه آزاد ارس حقوق می گیرد» بدون اشاره به حضور مدیرعامل سابق در کارگروه مجلس و برنامه هفتم توسعه؛ اما دستان پشت پرده این به اصطلاح «افشاگری» به تدریج ریشه مناطق آزاد را می برند. اما چرا و چگونه؟

مناطق آزاد حیاط خلوت مردم است نه دولتمردان!

به گفته کارشناسان، بسیاری از دولتمردان از حیاط خلوت به مناطق خالی نگاه می کنند و آنها را به چنگ می آورند. از طرفی برای گرفتن سهام بیشتر به کارهای سیاسی روی آوردند. سیاسی شدن رفتار مدیریتی دبیر شورای عالی مناطق آزاد به انحاء مختلف در دستور کار برخی از گروه های سیاسی با رسانه های کشور قرار گرفته است که مهمترین اثر مخربی که این گونه اقدامات بر مناطق آزاد می گذارد بر روند کار است. جذب سرمایه گذار

سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی در مکان‌ها و موقعیت‌هایی که بین گروه‌ها و افراد قدرتمند سیاسی اعم از استانداران و نمایندگان مجلس در یک ایالت، استان یا شهر تنش و چالش وجود دارد، ظاهر نمی‌شوند، زیرا سرمایه‌گذار خواه ناخواه نمی‌تواند بجنگد. در این مکان آن را به مکانی امن ببرید و از برنامه سرمایه گذاری خود نتیجه بگیرید. محاسبه این کار از محاسبه «دو دو به چهار» فراتر نمی رود و این بدان معناست که بین این دو گروه سیاسی قدرت طلب، یکی از فعالیت اقتصادی این سرمایه گذار منتفع می شود و دیگری سودی نمی برد. در این بازی هر دو طرف شکست خوردند، گروه سیاسی که از منافع اقتصادی این سرمایه گذار بی بهره است، قطعا با سنگ اندازی و ایجاد موانع مختلف، روند اجرای طرح سرمایه گذاری را در دستور کار قرار می دهد.

هدف از انتقاد نباید ضربه زدن به نیروهای درونی باشد

آنچه مهم است تبلور چنین مشکلی در ارتباط با دبیر شورای عالی مناطق آزاد است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد هر تصمیمی می‌گیرد، هر رفتاری یا موضوعی می‌گیرد، جبهه‌ای شروع به تفسیر و رای مخالف آن تصمیم و روند حاکمیتی می‌کند و خود ضربه‌ای به اقتدار و شخصیت حاکمیتی و انتخاب تلقی می‌شود. این مدیر، زیرا در هر صورت سرمایه گذاران سرمایه از رفتار ما قدردانی می کنند. چنین سرمایه گذاری نگاهی به کنش ها و واکنش های مدیران و مسئولان استانی و کشوری نسبت به دبیر شورای عالی مناطق آزاد دارد و به راحتی متوجه می شوند که هر چه از زبان دبیر شورای عالی مناطق آزاد می گویند از تریبون سرچشمه می گیرد. صد و صدا و سیما، شبکه افق، هر نهاد یا نهاد دیگری.. نماینده مجلس به دلیل اشتباه در این تصمیم مورد انتقاد و تحلیل قرار گرفته است.

با تمام این سخنان، سرمایه گذار به این نتیجه خواهد رسید که بر اساس این بهانه ها، هیچ گونه اعتبار و اعتمادی به گفتار و عملکرد آنها و عمل به وعده ها و تعهدات برنامه ای آنها به سازمان های مناطق آزاد و سازمان ها وجود ندارد. دبیرخانه شورای عالی که بر اساس نگرش اعتماد به سرمایه گذاری در مناطق دادند. آزاد نمی دهد. آثار بد این رفتارها و انتقادات رسانه ای یک جانبه که راه حلی ندارد و به دور از نقد است، رفته رفته بر بدنه مناطق آزاد تاثیر می گذارد. این گونه رفتارها و اقدامات رسانه ای بیشتر شبیه به شکستن و استقرار رفتار مدیریتی و نظام اداری است تا انتقاد!

مطالبه سهمی از مناطق آزاد با تخریب کارکنان خود

رفتارهای مدیریتی که باعث ایجاد انگیزه در مدیران ارشد و تقویت هوشمندانه کار مدیریت می شود و اقداماتی که یک مدیر در شرایط قانونی و غیرقانونی نه غیرقانونی با ترفند و لطایف الحیلی یک مشکل مدیریتی و رفتار اداری را به فرصتی برای برون رفت از آن مشکل تبدیل می کند. با چنین اقداماتی هدر خواهد رفت.

حوزه مناطق آزاد در حال حاضر الگوی همکاری بین نهادی است. از آنجایی که قانون مناطق آزاد ضمانت اجرا ندارد و اگر نهاد و سازمانی به این قانون و اهمیت اجرای آن اهمیت ندهد، طبیعی است که این قانون از کار افتاده و هیچکس نمی تواند آن را رعایت کند. ; بنابراین تکنیک مدیریت و هوشمندی مدیریتی لازم است تا بتوانید از فرصت ها، چالش ها و تقابل های دستگاه های اجرایی و افراد سیاسی به نفع مناطق آزاد و سازمان خودتان بهره ببرید.

حقیقت چیست

این در حالی است که هر چند دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به این خبر که «مدیر برکنار شده دولت روحانی همچنان از منطقه آزاد ارس حقوق می گیرد» واکنش نشان داده و این مدیر را «نیروی خدماتی» معرفی کرده است. سازمان منطقه آزاد ارس در مسائل مشورتی.» اما نمی توان فضای مسموم رسانه ای ناشی از این برخوردها را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید