آغاز واگذاری واحدهای نهضت ملی تاثیر مثبتی بر بازار اجاره خواهد داشت


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813400

معاون وزیر مسکن و وزارت راه و شهرسازی گفت: آغاز واگذاری واحدها از طرح ملی مسکن قطعا در سال آینده تاثیر مثبتی بر بازار اجاره خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار اجاره گفت: شروع واگذاری واحدها از طرح ملی مسکن قطعا تاثیر مثبتی بر بازار اجاره خواهد داشت. سال آینده.

وی ادامه داد: تامین اعتبار برای حمایت از سپرده های مسکن، پیگیری پیشنهادات جدید در این زمینه، نظارت بر ایجاد و تشکیل سامانه حرفه ای اجاره و فعال سازی اخذ مالیات از خانه های خالی سه راهکار دولت برای ساماندهی اجاره بها است. بازار. “

وی با تاکید بر اینکه قیمت اجاره بها ناشی از قیمت ملک است و تحلیل های سه دهه ای نیز موید این موضوع است، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره به مستاجران این اختیار را می دهد تا با ارائه تسهیلات مسکن در سال جاری، اجاره بها را پرداخت کنند. او اپیدمی تاج را در دستور کار قرار داد و آن را عملی کرد.

محمودزاده ادامه داد: طی دو سال گذشته با حمایت ستاد ملی تاج و تخت تسهیلاتی در قالب کمک ودیعه اجاره به مستاجران متقاضی شناسایی و ارائه شده است. این سپرده‌ها به مستاجرین کمک کرد تا کرایه‌های خود را در طول همه‌گیری کرون بپردازند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار اجاره چند موضوع را در دستور کار دارد که یکی از آنها افزایش سقف تسهیلات سپرده گذاری است که در قالب بودجه سالانه در صورت تصویب. سیستم اجاره حرفه ای نیز در دستور کار است که ایجاد و شکل می دهیم تا جایی که نهادها و ارگان هایی که دارای نوعی مسئولیت قانونی هستند مانند شهرداری ها و سازمان های پشتیبانی می توانند مشارکت داشته باشند و شرکت های خصوصی نیز می توانند وارد این حوزه شوند. سیستم اجاره حرفه ای همراه با اجاره سنتی باید به ساماندهی بازار و ایجاد اثرات مناسب در بازار اجاره کمک کند.

محموده افزود: راه اندازی و تشکیل سامانه اجاره از مدت ها قبل در دستور کار کمیسیون های تخصصی دولتی بوده و پیگیر آن هستیم تا در اسرع وقت به نتیجه برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش تولید و عرضه مسکن به عنوان پروژه های جنبی که با سیاست و برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود می تواند موثر باشد. از سال آینده که واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز می شود، قطعا این امر تاثیر مثبتی بر بازار اجاره خواهد داشت.

وی ادامه داد: فعال سازی مالیات ها که از طریق سازمان مالیاتی پیگیری و انجام می شود در کنار هم می تواند در حوزه رانت در کشور تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
منبع: وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید