اگر بازار مسکن کنترل نشود، تاثیر منفی بر سایر بازارها خواهد داشت


ساعت: 20:27
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886929

رئیسی با تاکید بر لزوم نظارت و تنظیم جدی بر بازار مسکن گفت: اگر بازار مسکن کنترل نشود بر سایر بازارها مانند ارز، طلا و بورس تاثیر منفی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در چهارمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با تشریح شرایط واگذاری زمین به متقاضیان ساخت و ساز خصوصی، تاکید کرد: این نوع واگذاری باید در بازه زمانی مشخص و بر اساس نظارت مستمر انجام شود، گفت: باید به گونه ای انجام شود که متقاضیان قبل از پایان سال 1401 زمین خود را در مسکن ملی دریافت کنند. طرح.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه الگوی معماری ایرانی-اسلامی باید در تمامی ساخت و سازها استاندارد باشد، به استانداران دستور داد ساخت و ساز مسکن را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی همچنین بر نظارت و تنظیم جدی بازار مسکن تاکید کرد و تصریح کرد: اگر بازار مسکن کنترل نشود، بر سایر بازارها مانند ارز، طلا و بورس تاثیر منفی خواهد داشت. البته این کنترل در درجه اول باید با افزایش عرضه و ایجاد تعادل در بازار انجام شود.

رئیسی در خصوص راه اندازی سامانه اطلاع رسانی بازار مسکن تصریح کرد: بخش قابل توجهی از درآمد مردم صرف هزینه های مسکن می شود و این بازار نیز سهم بسزایی در جلوگیری از تورم یا تشدید آن دارد. اگرچه ایجاد سامانه اطلاعاتی برای مدیریت و کنترل بازار مسکن ضروری است، اما این کافی نیست و باید اقدامات تکمیلی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید