اگر فضای مجازی کنترل نشود، جامعه را تباه می کند


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894005

علیرضا عربی فرمانده سپاه ناحیه فارسان فضای مجازی را تیغ دولبه ای می داند که اگر مدیریت شود می تواند خانواده و جامعه را نجات دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ فرمانده سپاه ناحیه فارسان در جمع بسیجیان فعال در عرصه مجازی با تسلیت ایام محرم و صفر و گرامیداشت هفته دولت، فضای مجازی را شمشیر دولبه ای می داند که اگر بتوانیم آن را کنترل کنیم و از آن استفاده کنیم. در مسیر درست می تواند بسیار موثر و سازنده باشد، اما اگر کنترل از دست ما خارج شود، آسیب های جبران ناپذیری به افراد، خانواده ها و جامعه وارد می کند.

علیرضا عربی افزود: ناامنی در فضای مجازی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال گاهی محتوایی که در این فضا در دسترس افراد قرار می گیرد نامناسب است، متاسفانه امروزه دسترسی به این محتوای نامناسب بسیار رایج است و حتی گاهی افراد بدون سوال در معرض این مطالب قرار می گیرند. آنها دیده می شوند، چه می شود اگر کسی این محتوای نامناسب را جستجو کند.


وی همچنین گفت: یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات خانوادگی و نارضایتی های اساسی از زندگی مشترک، فضای مجازی است که تحت تاثیر تولیدات رسانه ای ایجاد شده و منجر به افزایش سطح توقع از زندگی مشترک به ویژه در بین افراد شده است. نسل جوان


فرمانده سپاه ناحیه فارسان ادامه داد: آنچه جوانان باید از زندگی مشترک انتظار داشته باشند تحت تاثیر این فضا تا حدودی مخدوش می شود و گاه تبعات زیانباری برای آینده جوانان به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید