آیا اصرار عجیب مجیدی رویای قهرمانی را تباه می کند؟

خیلی ها معتقد بودند که دیدارهای سخت استقلال در اسفندماه می تواند ترمزهای این تیم را متوقف کند. به طور خاص صحبت از 4 بازی در هفته های 20 تا 23 بود. تونل وحشتی که استقلال به خوبی وارد آن نشد. آبی ها این دیدار را با تیم منسجم نساجی به تساوی کشاندند. آنها هفته آینده باید به مصاف گل گهر سیرجان بروند که بازی بسیار سختی است. سپس دیدار با نفت آبادان و علیرضا منصوریان در انتظار استقلالی ها خواهد بود. آخرین مسابقه سال استقلال شاید از همه سخت تر باشد. جایی که شاگردان فرهاد مجیدی باید به مصاف پرسپولیس بروند. می بینید که این کار سختی است و این عدد ارزش 2 امتیاز مشهد از دست رفته را بیش از گذشته نشان می دهد.

یکی از خوبی های این دیدار برای استقلال باز نشدن دروازه این تیم بود. آبی ها در دومین دیدار متوالی بدون حضور سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند باز هم موفق شدند دروازه تیم خود را بسته نگه دارند. آنها در بازی قبلی مقابل فجرسپاسی با 4 مدافع بازی کردند و در این دیدار گلی به ثمر نرساندند اما به سیستم دفاعی 3 بازگشتند و همچنان توانستند دروازه را بسته نگه دارند. ساختار دفاعی استقلال به نظر قدرت خوبی دارد و حضور یا عدم حضور نفرات در آن چندان تعیین کننده نیست. روزبه چشمی و محمد دانشگر روزهای خوبی را در مشهد سپری کردند و بازگشت عارف گلامی در این شرایط خبر خوش دیگری برای فرهاد مجیدی است.

گویا رودی زاستد بالاخره از فرهاد مجیدی خسته شده است. در طول فصل انتقادات زیادی مبنی بر گل نخوردن مهاجم فرانسوی آبی ها مطرح شد اما سرمربی استقلال مدام از او دفاع کرد و گفت ژست در نبردهای هوایی، بازی سازی و ایجاد موقعیت برای سایر بازیکنان انتظارات او را برآورده می کند. اینها شاید از نقاط قوت گشتاد باشد، اما البته همه انتظار دارند که یک مهاجم خارجی گل های بیشتری بزند. زستد بارها موقعیت های گل خوبی را از دست داد که دو بار مقابل نساجی تکرار شد. بنابراین مجیدی دیگر نتوانست این شرایط را تحمل کند و در دقیقه 55 عزیز امانوف جایگزین او شد و زستد را از زمین خارج کرد. با این حال این احتمال وجود دارد که زستد در دیدارهای بعدی نیمکت نشین شود.

استقلال در این دیدار به داوری اعتراض کرد. آنها معتقدند داور خطای پنالتی علیرضا حقیقی مقابل ارسلان مطهری را نگرفت. فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از بازی حاضر نشد و دستیارش در کنفرانس تنها یک جمله به نقل از مربی گفت: «این فوتبال مال شماست!» طبیعتا چنین رفتاری شایسته مدعی اول قهرمانی این فصل نیست. ; ضمن اینکه بعد از بازی تقریبا هیچ یک از کارشناسان داوری نظر استقلالی ها را تایید نکردند. همچنان از مجیدی خویشتنداری بیشتری انتظار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید