اگر حذف مسئولان ایرانی از آسیا جدی گرفته نشود در آینده فوتبال ملی را تحت تاثیر قرار می دهد، ارسال مجدد گزارشات نادرست بسیار خطرناک و اشتباه است.

ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798790

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: به زودی قوانینی در فدراسیون فوتبال به تصویب می رسد که بر اساس آن باشگاه های ایران باید شرایط کسب مجوز حرفه ای و ملی را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا گفت: 20 سال از سال 2002 می گذرد که با ادغام لیگ قهرمانان اروپا متولد شد. جام باشگاه‌ها و جام ملت‌های آسیا: «در این بین کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین و مقررات خود را به‌روزرسانی کرده و با جدیت بیشتری آن‌ها را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: در قوانین جدید انضباطی که سال گذشته وضع شد، تیم ها می توانند با ارائه مدارک مستند از یکدیگر شکایت کنند. ضمناً اشخاص حقیقی و حقوقی با ارسال ایمیلی به همراه مدارک باشگاه فرصت داشتند شکایت خود را مطرح کنند. مشکلات مدیریتی، مالی و انباشت بدهی مشکلاتی نیستند که بتوان با مستندسازی و گزارش داده های نادرست آن را حل کرد. جا دارد از دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و مدیران فعلی پرسپولیس و استقلال تشکر کنم. وزیر ورزش مسائلی را که مدیران قبلی وعده داده بودند و به آن عمل نکردند، به موقع آورد. اینها مشکلات به جا مانده از گذشته بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: درست است این مسائل باید سال ها پیش مطرح می شد اما دکتر سجادی وارد شد و پذیرفت اقدامات مهمی انجام دهد که آثار آن را در آینده خواهیم دید. اقدامات وزیر ورزش بر خلاف گذشته عملیاتی بود و مطمئن هستیم با این سیاست عملی و اقدامات مثبتی که در حال حاضر انجام می دهد، به صورت دائمی برای حرفه ای شدن باشگاه ها تلاش خواهیم کرد. نقش او حل مشکلات مهم است و ما خوشحالیم که درک درستی از وضعیت حرفه ای شدن باشگاه ها و سخت گیری ها داریم. AFC ایناهاش. با سیاست های راهبردی وزیر ورزش، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در آینده نزدیک با استانداردهای حرفه ای هماهنگ خواهند شد. او با این آثار بزرگ در واقع راه را برای آینده هموار کرد و دیگر شاهد مشکلات باقی مانده از گذشته نخواهیم بود. مدیران قبلی این دو باشگاه باید پاسخگو باشند. نباید تعارف کرد. بدهی های باقیمانده واضح ترین پیام به نهاد تصمیم گیرنده بود.

کامرانی فر تصریح کرد: امضای قرارداد همکاری بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و یک شرکت آلمانی برای بررسی اسناد و مدارک باشگاه ها در این مدت نشان داد که بحث حرفه ای شدن اصلا شوخی نیست. گواه این حرف حذف تیم قهرمان بحرین است جام ملت های آسیا این آخرین دوره لیگ قهرمانان آسیا در سال جاری است. باشگاه‌های چین و تعدادی از باشگاه‌های استرالیا، ژاپن، امارات و قطر نیز موفق به دریافت مجوز مسابقات نشدند و باشگاه‌های معروف عربستانی از فدراسیون‌های فوتبال خود مجوز حرفه‌ای دریافت نکردند. جای تعجب است که باشگاه های کشورمان به جای اینکه به اهمیت موضوع پی ببرند و برای رفع مشکلات و کاستی ها در آینده اقدام کنند، توپ را به زمین دیگران می اندازند. گواه این گفته باشگاه گل گهر سیرجان است که به تایید کمیسیون اصلی رسیده است اما AFC آن را رد کنید. راهی که سپاهان و فولاد شروع کردند اکنون بهترین نمونه است. البته دولت و دکتر سجادی هم کمک کردند.

کامرانی فر گفت: اگر فکر می کنیم با ارائه گزارش های کذب می توانیم مسیر فوتبال حرفه ای را منحرف کنیم، این اقدام بسیار خطرناک و اشتباهی است. ابعاد داخلی و بین المللی را تهدید می کند. از طرفی باید اضافه کرد که درآمد اصلی باشگاه ها در دنیا از قانون حقوقی و قانون کپی رایت و برندسازی است. اگر این قوانین در ورزش به خصوص فوتبال کشورمان اعمال می شد، دیگر باشگاه ها بدهکار نبودند و به راحتی می توانستند در دنیای حرفه ای قدم بزنند. مجلس محترم و دولت تحصیلکرده باید قوانین خاصی را تصویب و اجرا کنند تا از این فضا که بحمدالله جفا می شود خارج شود. حذف نمایندگان کشورمان از آسیا اگر جدی گرفته نشود می تواند در آینده فوتبال ملی را تحت تاثیر قرار دهد و به وجهه کشورمان در مجامع بین المللی لطمه بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون در کنار سایر ارکان ورزش کشور در تلاش است تا موانع قانونی را از سر راه باشگاه ها بردارد اما باشگاه ها نیز باید بپذیرند که برای حرفه ای شدن باید تلاش مضاعف کنند و ما با جدیت تلاش می کنیم. برای شرایط حرفه‌ای: «ما در کنار باشگاه‌ها هستیم و راه را برای رسیدن به حقوق خود در این فرصت ادامه می‌دهیم AFC تصمیم گرفت آنها را همراهی کند. امیدواریم یک بار برای همیشه مشکلات حل شود و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. در خاتمه باید بگویم فدراسیون فوتبال به زودی قوانینی را تصویب خواهد کرد که بر اساس آن باشگاه های ایران نیز باید شرایط کسب مجوز حرفه ای و ملی را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید