«آقای جواد در حوزه عملیات هم به من اطمینان دادند


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844167

شهید مدافع حرم جواد محمدی از شهدای شهرستان نمونه کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ صحبت از مدافعان حرم آسان نیست. کسانی که دلشان برای شوهر و فرزند و دیگر اعضای خانواده و خوشی های دنیوی خود می سوزد تا گوشه ای از حرمت حکمت بنی هاشم به دست مزدوران داعش فتح نشود. برخی از این قهرمانان به فیض و درجه رفیع شهادت در دیار بیگانه به شهادت رسیده اند و برخی دیگر جانباز و زنده هستند. اما این زندگی و آن زندگی کجاست! شاید در راه اهل بیت شهید شوی و در بهشت ​​باشی.

چیزی که ما می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، نه افسانه ای است و نه داستانی که پدربزرگ و مادربزرگ ما به ما می گویند که آن را دنبال کنیم. شهادت واقعیتی است که در زندگی ما جریان دارد و همه ما آن را با تمام وجود درک کرده ایم. ما متوجه شدیم که برای وطن، اسلام، انقلاب و آرمان های دیگری که الان فاقد آن هستیم شهدا داده ایم.

پس از پایان جنگ تحمیلی و هشت سال پاسداشت مقدس ملت دلاور ایران، نبردی دیگر در سرزمین اسلام آغاز می شود، نبردی که تکفیرهای داعش آغاز کردند اما با رزمندگان مقاومت و شهدا پایان یافت. افرادی مثل سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس.

مردان سرزمین ما بی احترامی به ساحت حضرت زینب کبری (س) را تاب نیاوردند و به دفاع ایستادند، دفاع جانانه ای که دشمن را در مقابل آنها سست کرد. در این نبرد نیز همچون دوران هشت سال دفاع مقدس، شهدای حضرت زینب (سلام الله علیها) را تقدیم کردیم، شهدای عاشق و آرزومند و آرزوی شهادت و خانواده هایشان نیز همراهشان بودند. خانواده هایی که به خواسته ها و اعتقاداتشان احترام گذاشتند و با عشق و دلتنگی آنها را به سرزمینی بردند که می دانستند ممکن است برنگردند و در غرب شهید شوند.



5ab02f69 7944 4d31 813b ddb97f3f1d1b خبر خاکستری


چهارمین شهیدی که دلها او را دوست دارد

یکی از شهدای مدافع حرم که عاشق شهادت و درایت بنی هاشم بود و در همین راه به شهادت رسید «شهید مدافع حرم جواد محمدی» بود. او اهل بخش دینان درچه از توابع شهرستان خمینی اصفهان است. نام جهادی او محرم است.

شهید مدافع حرم جواد محمدی چهارمین شهید مدافع حرم درچه است. آقا جواد روز سه شنبه 16 خرداد 1396 به شهادت رسید و همزمان با یازدهم ماه مبارک رمضان در استان حماه سوریه بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا و کشور به شهادت رسید. پس از 25 روز انتظار به وطن بازگشت و پس از تشییع باشکوه در شهر درچه در گلزار شهیدان امامزاده حمیده و رشیده هاتون از آن شهر آرام گرفت.

ماجرای نذر یکی از محافظان حرم برای یافتن جسد «آقا جواد»

یکی از همرزمان شهید مدافع حرم جاسم حمید به نام جهادگر ابواحمد گفت: ابواحمد علاقه خاصی به شهید جواد محمدی داشت. ابواحمد وقتی شهید شد دعایی خواند تا اهل بیت نظر دهند و جنازه جواد را پیدا کنند. او همچنین نذر کرد که پس از یافتن جسد جواد، گوسفندی را قربانی کند. ابواحمد پس از یافتن پیکر مطهر شهید جواد محمدی یک گوسفند نیز قربانی کرد و گوشت آن را بین نیروها تقسیم کرد.



28ef89cc 6a6e 4399 ab15 1b8b4c0cb20c خبر خاکستری


لب تشنه شهید

شهید جواد محمدی در فیلمی که پس از شهادتش منتشر شد، گفته بود: اگر خدا رحمت کند و شهید به من بدهد، من از آن دسته شهدایی هستم که حتما یقه وحی را می گیرم. گفت و گو با همسر شهید گفت: اگر جواد لباس شهید نمی پوشید حتما مورد جفا قرار می گرفت زیرا اخلاق و عمل او برای شهادت پرورش یافته بود.

خانم سلیمانی ادامه داد: دلم برایش تنگ شده بود، اما دیشب و قبل از شهادتش حس عجیبی داشتم، اما آقا جواد هم در منطقه عملیات به من اطمینان داد و گفت اینجا همه چیز آرام است. اصلا نگران نباش در حال رفتن حتماً سوریه با من تماس تلفنی داشته است، برای همین ساعت یک بعد از ظهر سه شنبه شانزدهم خرداد با هم صحبت کردیم و آقا جواد چند ساعت بعد قبل از اذان مغرب به زبان فارسی به شهادت رسید. از روزه گرفتن ظهر چهارشنبه از طرف عمویم به من اطلاع دادند که آقا جواد مجروح شده و از ناحیه دست هدف گلوله قرار گرفته است، اما گفتند نه، به پهلویش شلیک شده و بیهوش است. آرزویش محقق شد و با لب تشنه به شهادت رسید.



007c38be 7dc1 4c08 9941 da97bab0a9e8 خبر خاکستری


تنها یادگار «آقا جواد»

از شهید جواد محمدی تنها دختری به نام فاطمه که در زمان شهادت پدرش 5 ساله بود و اکنون 10 ساله است به یادگار مانده است.

همسر شهید می گوید: آقا جواد قبل از رفتن به شام، ماجرای حضرت رقیه (علیه السلام) را برای فاطمه تعریف کرد و سپس سفر خود را به سمت فاطمه تعریف کرد; اکنون فاطمه در روزهای غیبت بارها ماجرا را در ذهنش مرور می کند و با پدرش درد دل می کند.

شهید جواد محمدی و همه شهدای مدافع حرم قبل از رفتن و بستن چمدان ها آخرین داستان خود را گفتند.

آخرین داستان ها گفته شد و جوانان و پدران و برادران و همسران این سرزمین رفتند و به آرزوی دیرینه خود رسیدند و هرگز در این راه شک نکردند، ما باید آنقدر قوی باشیم که راهمان را ادامه دهیم.هدایایی شایسته به یکدیگر دادیم. .


خبر خاکستری


خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید