آقای کلیباف سفر خانوادگی شما به ترکیه 4 درصد است یا 96 درصد؟

آقای کلیباف سفر خانوادگی شما به ترکیه 4 درصد است یا 96 درصد؟

روز جدید : سفر خانواده کلیباف به ترکیه برای خرید دستگاه سیسمونی خبر داغ رسانه ای شده و با انتقادات گسترده سخنران مواجه شده است. تقارن زمانی این سفر گردشگری و تفریحی با ماه مبارک رمضان و موضوع خرید سیسمونی در طول سفر از جمله نکاتی است که در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت. این سفر نقض شعار ساده زیستی کلیباف است. این سفر سایر اتهامات کلیباف را بر سر زبان ها انداخت و وانمود کرد که نماینده 96 درصد جامعه است. نعمت احمدی وکیل دادگستری در گفت و گو با ستاره صبح نظر خود را در این خصوص بیان کرده است که در ادامه می خوانید:

در چند روز اخیر شاهد حملات زیادی به کلیباف بودیم. واکنش جمعی از رسانه ها و واکنش مردم به این خبر را چگونه ارزیابی می کنید؟

من معتقدم که دست خدا همیشه پشت مردم است و هم در اعمال مثبت و هم در رفتار منفی آنها، خداوند هوشیار و حاضر است و منتظر است تا به موقع پاسخ دهد. مردم مدتهاست که منتظرند دست خدا در شرایطی که او قصد معامله با کلیباف را ندارد، اوضاع به نفع او ادامه پیدا نکند. کلیباف در رقابت های روحانی از اصطلاحات 4 درصد و 96 درصد استفاده می کرد. و خود را نماینده اکثریت و روحانی را نماینده 4 درصد معرفی کرد. چنین موقعیت او در آن زمان باعث بازخورد منفی در جامعه شد. اما او در امان است. او مشکوک بود که اراده ای برای انجام کاری علیه او وجود ندارد. کلیباف دستگیر شد و می خواست در پرونده هایی مانند پروژه هلدینگ یاس، پرونده عیسی شریفی و پرونده املاک نجومی شهرداری تهران و همچنین اتهامات مربوط به فعالیت های خیریه امام رضا(ع) به همراه همسرش و سایر اتهامات از تحقیقات خارج شود. .

آیا اعتراض عمومی به فاصله طبقاتی واکنشی به این سفر است یا مردم صرفاً چنین اقدامی از سوی مسئولان نظام را دوست ندارند؟

آنچه امروز اتفاق افتاد معنای دیگری دارد. بخشی از شخصیت و اجرای کلیباف در یک سوی ماجرا قرار دارد. ناگفته های دیگری هم هست. خاطرات هاشمی را ورق زدم. در این خاطرات هیچ یک از مسئولان وقت را نمی بینید که برای درمان پا درد و آپاندیس و ناراحتی های معده به خارج از کشور نرفته باشند! جالب اینکه پول از بیت المال را گرفتند و رفتند و سفر خارج از کشور به هر بهانه ای با هزینه دولت در بین مسئولان نهادینه شد. اگر این اسامی را فهرست کنیم جای تعجب خواهد بود چرا که هرگز از این افراد برای درمان بیماری های سطحی انتظار سفر نمی رود. برخلاف دهه 1960، اکثر ایرانیان گذرنامه و مجوز خروج نداشتند، اما برخی از بزرگان در حرکت بودند. پس این یک درد قدیمی است. تصاویر معاون آقای کلیباف در شورای شهر که چندین دوره یکی از بزرگان شورا بود در کانادا با شلوارک در یک باشگاه مختلط منتشر می شود. این لحظه ای است که باید به آن فکر کنیم. بحث قالی بافی نیست.

گفته می شود این سفرها در تضاد با شعارهای مسئولان بوده است. آیا در این سفر و سفرهای مشابه مسئولان و اعضای خانواده آنها تخلفی صورت گرفته است؟

طبق آیین نامه زمانی که کارمندان کشوری سفر می کنند باید این سفرها را اعلام کنند. همسر کلیباف چه شریک رئیس مجلس باشد چه نباشد مسئول است. نهادهای مختلفی باید در این گونه سفرها مشارکت داشته باشند. نکته دیگر هزینه سفر به خارج از کشور است. بلیط رفت و برگشت سه نفره ترکیه چقدر است؟ هزینه اقامت در هتل در ترکیه چقدر است؟ هزینه چنین سفری در شرایط فعلی کشور که واردات و صادرات ارز ممنوع است چقدر است؟ آیا این سه نفر تنها با سه هزار یورو به ترکیه سفر کرده اند؟! ارز چنین سفر پرهزینه ای از کجا آمده و چگونه در اختیار آنها قرار گرفته است؟ وقتی در فرودگاه بودند، اعلام کردند چقدر ارز با خود می برند؟ واقعیت تلخ هدر رفت ارز کشور را نباید زیر خریدهای سیسمونی پنهان کرد. پشت این سفرها اراده، اجاره، حفاظت و قانون شکنی است. امروز سوال حقوقی این است که چگونه هزینه این سفرها تامین شود؟ زمانی که قانون ممنوعیت ورود و خروج ارز به کشور اجرا می شود، آیا قانون خانواده فرش اجرا می شد یا خیر؟

چرا مسئولان با این همه شعار ساده زیستی شاهد چنین اشرافی گری در نزدیک ترین اقشار به خود هستند؟
قالیباف 19، 20 ساله بود که فرمانده لشکر خرمشهر بود. باید تجدید نظرهایی صورت گرفته باشد که او را در آن سن به عنوان فرمانده لشکر انتخاب کردند. من کاری به عملکرد او در وظایفش ندارم. اما معتقدم برخی از کارمندان بیش از حد درگیر مسائل دیگر هستند و گاهی از وضعیت خانه و خانواده خود بی اطلاع هستند. این را می توان در مورد برخی از مسئولان مشاهده کرد. مثلا رضایی پسر محسن در رادیوهای خارجی حضور پیدا کرد در حالی که رضایی مردی است که مسئولیت سنگینی در قبال امنیت و اقتصاد کشور دارد. کلیباف قادر به نوشتن قانون است، اما گفته می شود که او آشکارا مخالف این سفر بوده است! چرا چنین سفری تحت تأثیر قرار می گیرد؟ چون این اتفاق در ماه رمضان افتاد. مردم در این ماه محدودیت های شرعی را رعایت می کنند در این شرایط همسر کلیباف چند روزی به خارج از کشور سفر کرد. چرا کلیباف در خانه خود از انجام رفتار دینی یا حداقل تقوای دینی کوتاهی کرده است؟! انعکاس این اخبار در جامعه باعث می شود مردم احساس کنند وقتی کارمندان پشت تریبون قرار می گیرند، حرفی می زنند و در عمل کار دیگری می کنند. این وضعیت نوعی تضاد در عمل و گفتار است و مردم از این دوگانگی ناراحت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید