آقای گل پرسپولیس: می توان انتظار داشت که همه چیز اتفاق بیفتد

آقای گل پرسپولیس: می توان انتظار داشت که همه چیز اتفاق بیفتد

فرشاد پیوس، گلزن سابق سرخ ها درباره شرایط فعلی لیگ گفت: لیگ برتر به تازگی وارد مرحله سوم نهایی خود شده است و این یعنی می توان انتظار داشت همه چیز اتفاق بیفتد. شرایط جدول ممکن است پس از دو یا سه هفته تغییر کند. این را به این دلیل می گویم که عده ای آگاهانه و برخی ناخودآگاه از ناامیدی یا کم شدن شانس قهرمانی پرسپولیس صحبت می کنند. اولین نکته این است که به هیچ وجه اجازه چنین صحبت هایی را ندهید. نباید اجازه دهیم این ایده در تیم و هواداران رخنه کند. ضمن اینکه منطق فوتبال به خصوص در این مرحله از مسابقات اصلا چنین سوالی را نمی پذیرد. در این مرحله، حتی می توان تغییرات بیشتری را در جدول انتظار داشت.

وی ادامه داد: قدم بعدی حمایت از تیم است. ما باید به یکدیگر و تیم انگیزه و انرژی بدهیم. آنها باید احساس کنند که همه پرسپولیسی ها پشت سرشان هستند. نتیجه بازی نفت کار را سخت کرد. اما همین. لازم نیست آنقدر بزرگ باشد که بازی های بعدی را تحت الشعاع قرار دهد. با گل محمدی و بچه های تیم هم صحبت کردم. شکست بخشی از فوتبال است و برای سایر تیم ها و رقبا خواهد بود. کاری که پرسپولیس باید انجام دهد این است که با حداکثر تمرکز و انرژی به دیدارهای بعدی برود و منتظر بماند. میزان این انرژی به ما، پیشکسوتان و هواداران مربوط می شود و ما در آن نقش داریم. ضمن اینکه بچه های پرسپولیس افراد بسیار توانمندی هستند و حتما روی مسائل روحی و انگیزشی کار می کنند و این را می دانند.

گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس با اشاره به حملات به برخی بازیکنان از جمله حامد لاک خاطرنشان کرد: دروازه بان خیلی کلیدی است. او از یکی از آن اتفاقات بد فوتبالی رنج می برد که همیشه و همه جا اتفاق می افتد و ممکن است برای هر بازیکنی در طول فصل فوتبال اتفاق بیفتد. حالا اگر بخواهیم اوضاع را برای او بدتر کنیم، این موضوع روی پرسپولیس تاثیر بدی می گذارد. قطعا داوید فنای به جز مشکل فنی روی وضعیت روحی خود کار می کند اما تفاوت پرسپولیس با یک تیم معمولی در هوادارانش است. به نظرم حمایت و اعتماد هواداران و البته پیشکسوتان برای حامد لاک مهم است. همانطور که وقتی تماشاگران به ورزشگاه رفتند همین تاثیر را روی بازیکنان گذاشتند. حامد لاک پیش از این پتانسیل خود را نشان داده و با پیراهن پرسپولیس بهترین دروازه بان لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شد. من هیچ دلیلی نمی بینم که این مورد دوباره تکرار نشود.

فرشاد پای در مورد احتمال قهرمانی پرسپولیس افزود: من به شخصه امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود و این چیزی کمتر از چیزی نیست که از رقبا می بینم. علاوه بر این، حمایت بیشتری مورد نیاز است. باید از حرفه ای که بازیکن و تیم را نابود می کند دوری کرد. با این حال وقتی تیم قهرمان و در اوج است حمایت و تشویق می شود. اگر الان و در شرایط سخت دوباره این اتفاق بیفتد، خیلی مهم است. اتفاقی که در پرسپولیس افتاد، هواداران پرسپولیس را به هوادارانی خاص تبدیل کرد و همه قبول دارند که این موضوع نقش مهمی در گذر پرسپولیس از بحران و قهرمانی چند سال اخیر داشته است. پرسپولیس باید خودمان باشد و ما هم الگو بگیریم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره مشکلات داوری که این روزها زیاد صحبت می شود، افزود: برخی سوالات خیلی عجیب به نظر می رسد. در برخی از بازی ها، اتفاقات داوری رخ می دهد که فراتر از بحث درباره اشتباهات داور است. آیا یک تیم می تواند 5 هفته متوالی از اشتباهات داوری استفاده کند؟ ما از روند تغییر نظرات داوران در بازی های همان تیم ها بیشتر تعجب می کنیم. امیدوارم حداقل در طول لیگ داوران با احتیاط بیشتری از این اشتباهات جلوگیری کنند البته اگر فشاری روی آنها نباشد. خطای انسانی بخشی از فوتبال است، اما به هر حال حدی وجود دارد و شرایط فعلی چندان منطقی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید