آلودگی هوای تهران تا سه شنبه

آلودگی هوای تهران تا سه شنبه

روز جدید به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، انباشت آلاینده ها از امروز تا بامداد سه شنبه (23 تا 25 آبان ماه) با ثبات جوی پیش بینی می شود.

بر اساس داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، هوای استان تهران از امروز تا صبح روز سه‌شنبه (23 تا 25 آبان) با جوی پایدار، آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد ملایم و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی همراه است. و تجمع آلاینده ها پیش بینی می شود.

از روز سه شنبه (4 آبان) با نفوذ سامانه بارشی به تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه (5 آبان) به ویژه در نیمه شمالی استان در ساعات جداگانه بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات باران، برف و مه گاهی رگبار برف در مناطق جنوبی استان گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک موقت پیش بینی می شود. از بعدازظهر چهارشنبه (5 آبان) با توسعه اقلیم پایدار، روند افزایش گرد و غبار محلی آغاز می شود و روز پنجشنبه (6 آبان) در مناطق شهری با ترافیک سنگین، افزایش آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

با توجه به دمای امروز و فردا (23 و 24 آبان ماه) افزایش نسبی دما و از سه شنبه شب نسبت به چهارشنبه (25 و 26 آبان) کاهش محسوس دما بین 4 تا 7 درجه سانتی گراد و باز هم در روز پنجشنبه (7 آبان) افزایش نسبی دما در پیش بینی دما این اتفاق می افتد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران اندازه گیری آلودگی فیروزکوه با دمای 3 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (۲۴ آبان) ابری و غبارآلود با حداکثر دمای ۱۵ و کمینه ۸ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

آسمان پایتخت در صبح ابری تا ابری و غبارآلود، بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در گرم ترین و سردترین هوا به 16 و 3 درجه سانتی گراد می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید