آلودگی هوا از کویر مرکزی وارد شمال استان شده است/ اقشار حساس جامعه از تردد غیر ضروری خودداری کنند.


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813900

مهرانگیز حیدریان با بیان اینکه بیشترین آلودگی بیشتر در شمال استان است که از کویر مرکزی ایران سرچشمه می گیرد که توسط انار به ما متصل می شود، گفت: دو ایستگاه کیفیت هوا در کرمان داریم که روی هوا هستند. ایستگاه شاخص کیفیت هوا در ساعت 14:00 برابر با 147 و در ایستگاه بی صبرانه 155 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرانگیز حیدریان در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه واحد شاخص کیفیت هوا AQI است که وضعیت کیفیت هوا و زمان غلظت را مشخص می کند، گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی از دیروز تا پایان هفته به جز چهارشنبه وزش باد خواهد بود. ذرات از استاندارد فراتر رفته است. گرد و غبار سنگین خواهیم داشت.

رئیس پایش محیط زیست استان کرمان ادامه داد: اکنون شاهد رکود هستیم یعنی دیشب باد و خاک آمد و الان وضعیت ثابت شده که به آن هوای پایدار می گویند و در این شرایط باید سریع تصمیم گیری شود. این اتفاق افتاده است؛ زیرا ذرات آلاینده ساکن هستند و احتمال نفوذ آنها بیشتر است.

وی گفت: در شهر کرمان دو ایستگاه شاخص کیفیت هوا داریم که در ایستگاه هوا شاخص کیفیت هوا در ساعت هشت صبح 147 و در ایستگاه بی تابی این عدد 155 بوده است.

حیدر با بیان اینکه در شهرستان راور شاخص کیفیت هوا به 191 و در انار این عدد به 232 رسیده است، گفت: برای آگاهی افراد جامعه از شاخص کیفیت هوا این اعداد به شهرستان نشان داده می شود. نمایشگر و همچنین افراد می توانند شاخص کیفیت هوا را از طریق سیستم کنترل کنند.

رئیس پایش سازمان محیط زیست کرمان با بیان اینکه برخلاف همیشه ایستگاه های جنوبی اعداد خوبی را نشان می دهند، گفت: بیشترین آلودگی بیشتر در شمال استان است که با کویر مرکزی ایران به ما متصل می شود. توسط مردم به ما متصل شد. ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت هوا و شرایط آلودگی هوا به گونه ای است که قشر آسیب پذیر و سالمندان، زنان باردار و کودکان از سفرهای غیرضروری پرهیز می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید