آماده سازی شهر ایوان دریلم برای استقبال از زائران اربعین


ساعت: 12:49
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894979

تمامی زیرساخت ها آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

این روزها شهر ایوان در هیاهوی استقبال از زائران اربعین است و برنامه ریزی های خوبی در این راستا انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، مراسم اربعین به نماد واقعی ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان تبدیل شده است و چند سالی است که عاشقان مکتب حسینی علیرغم مشکلات موجود در عراق جان خود را به خطر انداخته و حماسه ای بزرگ در راهپیمایی اربعین خلق کردند. .

در این میان نقش کشور عزیز اسلامیمان ایران پر رنگ تر و سازنده تر است و استان ایلام اگرچه استانی محروم و دورافتاده است، اما به برکت ورود خجسته زائران حسینی، ایلام و مهران تقدیم کل کشور حتی برخی کشورهای اسلامی.

با عنایت به این موفقیت، از مسئولین محترم موظف است با ایجاد زیرساخت های مناسب برای شأن ایثارگران عزیز تلاش مستمر داشته باشند.

رسیدن به مرز مهران از دو مسیر امکان پذیر است که یکی از آن ها محور قدیمی و اصلی کرمانشاه- ایوان- ایلام و مسیر دوم محور کرمانشاه- حمیل- ایلام است که زائران ابا عبدالله الحسین برای رسیدن به مرز مهران باید در مسیر دوم از شهر ایوان عبور کرد که در شمال استان ایلام با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر قرار دارد.

از ابتدای زیارت زائران شهرستان ایوان، مسئولین و مردم شهرستان با برپایی ایستگاه ها، موکب ها و مراکز اسکان شبانه روز در خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) بودند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند. ما بودیم.

اما لحظه ای که در سال گذشته به چشم می خورد این بود که با وجود تردد این حجم از خودروها از شهر ایوان، شاهد رضایت مندی اربعین حسینی بودیم.

شهرستان ایوان امسال با تشکیل کمیته ها و ستادهای مختلف و برنامه ریزی های لازم برای استقبال از زائران آماده شده است.


رواق آماده پذیرایی از نمازگزاران اربعین است

حجت اله اکبری فرماندار ایوان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: برنامه ریزی های لازم در ماه های اخیر برای خدمات رسانی به زائران در سطح شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه های سالواتی را در چند نقطه شهر که در مسیر تردد زائران قرار دارند راه اندازی می کنیم.

اکبری ادامه داد: در حوزه اسکان زائران، کمیته اسکان با اعضای ادارات شهرستان در چند نقطه با امکانات لازم برای اسکان زائران فعالیت داشته است.

وی گفت: خوشبختانه در سطح شهرستان همدلی و همکاری لازم برای ارائه خدمات به زائران در سطح شهرستان وجود دارد. امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم.»

اما امسال از مسئولان استانی انتظار داریم در ارائه این مسیر به زائران توجه ویژه ای داشته باشند چرا که اگر قرار باشد نقشه راه در اختیار زائران قرار گیرد این مسیر ارتباطی نیز شامل آن می شود چرا که این مسیر این پتانسیل را دارد. ، برای پذیرایی از تعداد زیادی بازدید کننده.

امید است در ایام منتهی به اربعین در جاده اسلام آباد شاهد ایجاد و نصب تابلوهای نشان دهنده شهر ایوان به عنوان جاده منتهی به مرز مهران باشیم چرا که مردم شهرستان به استقبال خود افتخار می کنند. تعداد زیادی بازدید کننده در سال جاری

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید