کشتارگاه مرغ ایوان را در ایلیام بستند، 60 ایوان جوان بیکار شدند.


ساعت: 09:44
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895198

با تعطیلی کشتارگاه مرغ در شهرستان ایوان بیش از 60 جوان ایوانی بیکار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، بیکاری و مشکلات اشتغال یکی از مهم ترین مشکلاتی است که برای خانواده ها و جوانان ایرانی به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به وجود آمده و مردم به ویژه جوانان را دچار مشکل و نگرانی کرده است.

انسان برای تأمین معاش و رفع نیازهای جسمی، مادی و معنوی خود همواره به کار نیاز داشته است، از این رو با توجه به توانایی خود شغلی را برگزید و به کار مشغول شد.

یکی از معضلات کنونی و مطرح در جامعه مدرن، مشکل اشتغال جوانان است که دغدغه اصلی هر جوان به ویژه قشر تحصیلکرده شده است.

اما هدف از ارائه این مقدمه پرداختن به مشکلی است که مدتی است کام کارکنان یک واحد تولیدی را آزار می دهد.

کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان ایوان یکی از مراکزی است که در سال 1384 با اعتباری نزدیک به 4 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال بیش از 60 نفر را به صورت مستقیم در این واحد فراهم کرد.

این کشتارگاه علاوه بر تامین نیازهای شهرستان به نقاطی از روستاها و استان های همجوار نیز خدمات رسانی می کند.

اما متاسفانه مدتی است که این واحد تولیدی تعطیل شده و بسیاری از جوانانی که در این واحد تولیدی کار می کردند در حال حاضر بیکار هستند.


کشتارگاه مرغ منشت به دلیل نبود مرغ زنده تعطیل شد

جعفر شکری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: کشتارگاه مرغ در شهرستان ایوان مدتی است که از چرخه تولید خارج شده و در زمینه عرضه گوشت مرغ فعالیتی ندارد. “

وی با اشاره به اینکه این کشتارگاه تنها کشتارگاه شهرستان است، ادامه داد: با تعطیلی این تولیدی 60 کارگر این مجتمع تولیدی بیکار شدند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی تعطیلی این واحد تولیدی کمبود جوجه زنده در سطح شهرستان است که دلیل اصلی آن عدم جوجه ریزی از واحدهای مرغداری است.

شکری تصریح کرد: قیمت مصوب برای خرید مرغ از کشتارگاه 39 هزار تومان است که می تواند تا 41 هزار تومان متغیر باشد، اما از آنجایی که قیمت مصوب در اختیار صاحب جوجه ها نیست، مرغداری های شهرستان از درج درج خودداری کردند. در سطح واحد برای پرورش جوجه.

وی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در زمینه تامین مرغ در سطح شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده در مجموع بیش از 5 تن مرغ با قیمت مصوب 47 هزار تومان توزیع شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید