آماده سازی مدارس چهارمحال و بختیاری برای پذیرایی از دانش آموزان


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897988

حسین امیریان با اشاره به پروژه مهر گفت: مقدمات بازگشایی مدارس در قالب این طرح در حال انجام است و دستورالعمل این طرح ابلاغ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیریان مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: مجموعه آموزشی با توجه به حجم زیاد دانش آموزان دارای وظایف گسترده ای است.


وی با اشاره به پروژه مهر افزود: مقدمات بازگشایی مدارس در قالب این طرح در حال انجام است و دستورالعمل این طرح ابلاغ شده است.


مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هفتم شهریورماه مانور آمادگی با هدف شبه بازگشایی مدارس برگزار می شود و تیم های بازرسی آماده بازدید از مدارس سراسر استان و نظافت و ضدعفونی محیط مدارس، تهیه نیمکت، تزئینات هستند. بازرسی از مدارس و …


امیریان گفت: بخش بسیار مهمی از پروژه مهر نیروی انسانی است که با بحث جابجایی، جذب ماده 28 و قانون انتصابات انجام شد و در حال حاضر در حال انجام مصاحبه با داوطلبان هستیم.


وی به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در هر خانه یک یا چند دانش آموز وجود دارد، بیش از 220 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند و متقاعد کردن این تعداد دانش آموز به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسیار دشوار است.


مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در 26 ماه گذشته که با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم و مدارس تعطیل شد، آمادگی ذهنی و عملی در بین دانش آموزان برای مقابله با بیماری کرونا ایجاد شد.


امیریان تصریح کرد: حدود 145 بسته بهداشتی تهیه شده و پیگیری های لازم برای سیستم صابون در سرویس های بهداشتی مدارس در مناطق مختلف به ویژه مناطق دور افتاده در حال انجام است.


وی گفت: نزدیک به 40 اتاق بهداشت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال پیش بینی شد. همچنین امسال 36 نفر بهورز به عنوان بهورز به مدارس استان اضافه شده اند که در بحث رعایت نکات بهداشتی بسیار کمک کننده خواهد بود.


مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در زمینه تهویه مدارس مشکل داریم، حتی نمی توان گفت 40 درصد مدارس استان تهویه مناسب دارند، حدود 50 درصد مدارس روستایی هستند و این نکته مثبتی در رعایت است. با پروتکل های بهداشتی، زیرا در این مناطق کلاس ها مناسب است و تعداد دانش آموزان کم است.


امیریان ادامه داد: مشکل اصلی تهویه مطبوع کلاس ها مربوط به شهرهای بزرگ است که نیازمند توزیع مناسب اعتبارات است.


وی در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان گفت: با شروع مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس این اقدام تسهیل می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید