آمادگی ذهنی برای مبارزه جهانی در اسلو نداشتم / با آنالیز کادر فنی بیرنگ را شکست دادم


ساعت: 18:26
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837004

امیدوارم شکست جهانی نروژ در بلگراد را جبران کنم

قهرمان وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد آسیا گفت: آمادگی ذهنی برای مسابقات جهانی کشتی در اسلو نداشتم و امیدوارم بتوانم ناکامی جهانی نروژ در بلگراد را جبران کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمان عموزاد قهرمان وزن 65 کیلوگرم کشتی آسیا در رده سنی 57 تا 55 کیلوگرم سال گذشته در اظهاراتی گفت: به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در وزن 48 کیلوگرم رفتم و در سال 2019 قهرمان نوجوانان جهان شدم و سپس در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان مبارزه کردم. دسته 57 کیلوگرم در لیگ ها و مسابقات کشوری و کادرفنی تیم ملی و گلمرضا محمدی من را توانمند دانستند و به من فرصت نشان دادن دادند.رضا اطری مبارز خوبی بود و وزن 57 کیلوگرم را به دست آورد و تمام تلاشم را کردم تا ملی پوش شوم. تیم المپیک، اما شکست خورد.

وی ادامه داد: دوست داشتم آتاری در المپیک مدال بگیرد اما این اتفاق نیفتاد. امیدوارم بعد از آن موفق شود.» بعد از باخت در المپیک در مسابقات مقدماتی جوانان شرکت کردم، صعود کردم و چون بدنم عضلانی است وزنم کم نشد. در وزن 57 کیلوگرم نگران وزن بودم و به همین دلیل در انتخابی تیم جوانان سوم شدم و به اردوی جوانان دعوت شدم. سپس در جام تختی بزرگسالان که مسابقات جوانان نیز بود شرکت کردم و به عنوان تیم ملی جوانان انتخاب شدم و در این مسابقات نفر اول شدم. در جام یاساردوگو هم مدال طلا گرفتم و به مسابقات جهانی جوانان رفتم و در این مسابقات قهرمان و نایب قهرمان تیم ملی جهان نروژ شدم.

پسرعموی شکستش در جام جهانی 2021 نروژ گفت: هیچ لذتی بالاتر از خوشحال کردن مردم نیست. تمرین خوبی انجام دادم تا مدال بگیرم. هر وقت به قصد مدال آوري به مسابقات خارجي، جهاني و آسيايي رفتم در نروژ شرمنده مردم شدم و مدال نگرفتم. در اسلو آمادگی روحی و جسمی نداشتم و علیرغم تلاش کادرفنی به چیزی که می خواستم نرسیدم.

قهرمان وزن 65 کیلوگرم آسیا با اشاره به عملکرد خود در مسابقات قهرمانی آسیا و شکست حریفش در عنوان قهرمانی هند گفت: تمرین خوبی برای آسیایی داشتم و از نظر روحی در وضعیت بهتری قرار داشتم. پرسنل هم خیلی به من کمک کردند. حریفانی که در آسیا شانس کسب مدال داشتند را آنالیز کردیم. این آنالیز در پیروزی مقابل باجرنگ کمک زیادی به من کرد. با تشکر از تیم ملی و آنالیزور کادرفنی نتیجه این آنالیز را مقابل باجرنگ بردم.

این رزمنده مازندرانی که اهل خلیل شهر است درباره میزان حمایت و توجه مسئولان استانی گفت: متاسفانه نگاهی به من نداشتند نه تنها من بلکه همه رزمندگان شهرستان. برای مردم عزیزم که همیشه به من لطف داشته اند مدال می گیرم. در آن 6-7 بار که مدال گرفتم، مسئولان فقط عکس یادگاری گرفتند و رفتند.

وی که به عضویت تیم ملی وزن 65 کیلوگرم مسابقات جهانی بلگراد انتخاب شد، خاطرنشان کرد: کادرفنی و رئیس جمهور نروژ چرخه هر دسته را پس از جام جهانی اعلام کردند. چند نفری که در دنیا مدال گرفته بودند باید کارشان را از جام تختی و مرحله نهایی انتخابی شروع می کردند اما چند نفری که مدال نگرفتند در کشوری جنگیدند که من اول بودم. در آسیا هم قهرمان شدم، با این چرخه برای جام جهانی صربستان انتخاب شدم و امیدوارم بتوانم شکست نروژ را در جام جهانی بلگراد جبران کنم. می دانم که 65 کیلوگرم یکی از سنگین ترین اوزان جهان است، اما مهم این است که نماینده مبارزه ایران هستم و هر روز بیشتر تمرین می کنم تا خوش رنگ ترین مدال را در آنجا ببرم.

رحمان آموزد که مهمان برنامه این هفته (15 اردیبهشت) حلقه طلایی بود، یک برادر دوقلو به نام فرزاد دارد که همبازی او در لیگ بود. وی در خاتمه گفت:. برادرم فرزاد نه تنها برادر بلکه مربی و همراه بود که مدیون او هستم و امیدوارم با کسب مدال او را خوشحال کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید