آمار سویه جدید کرونا بسیار بالاست/ تزریق واکسن کرونا در تمامی مراکز جامع سلامت استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ستاد مبارزه با کرونا استان مرکزی گفت: تجربه دو ساله با ویروس کرونا نشان داد که استان مرکزی یکی از استان هایی است که به دلیل ابتلا به این بیماری بسیار سریعتر است. صنعتی بودن ماهیت آن و حجم زیاد تردد و لذا توجه به گسترش موج جدید ضروری است.

جمالیان تصریح کرد: پس از مدت‌ها عادی شدن شرایط بیماری کرونا، امروز اجرای محدودیت‌ها تقریبا غیرممکن است و قرنطینه‌های گذشته مورد انتظار مردم نخواهد بود.


نرخ سویه جدید بیماری کرونا بسیار بالاست

وی ادامه داد: میزان ابتلای سویه جدید کرونا بسیار بالاست و امروز که در ابتدای موج جدید هستیم، تعداد بستری‌ها کم است، اما این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش بیماران بدحال در این کشور باشیم. هفته های آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و واکسیناسیون باید دغدغه همه مردم باشد و مسئولان اداری باید در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.

جمالیان یادآور شد: با توجه به بازگشت زائران ایرانی و استان مرکزی در روزهای آینده، همه ساله شاهد شیوع برخی بیماری های ویروسی در کشور هستیم و امروز که در موج بیماری کرونا قرار داریم، ضروری است که رستوران ها و پذیرایی ها پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی را جدی می گیرند و سعی می کنند از تجمعات بدون فاصله گذاری اجتماعی خودداری کنند.


واکسن کرونا در تمامی مراکز جامع سلامت استان مرکزی تزریق می شود

وی بیان کرد: واکسن کرونا در تمام مراکز جامع سلامت استان مرکزی که در تمام مناطق مستقر هستند تزریق می‌شود، اما متاسفانه استقبال مردم کم است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تمامی مراکز جامع سلامت استان مرکزی در ساعات کاری واکسیناسیون انجام می دهند و مرکز پزشکی ساعی نیز از ساعت 16 تا 20 آماده ارائه خدمات به مردم است. جمعه ها هم همینطور

جمالیان تصریح کرد: ثابت شده است که تزریق واکسن مرگ و میر را تا 100 درصد کاهش می دهد و در کاهش شیوع بیماری کرونا بسیار موثر است و از این رو همه دستگاه های اجرایی باید برای انجام واکسیناسیون و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تلاش کنند.

وی ادامه داد: واکسن کرونا از بیماری پیشگیری نمی کند، اما مرگ و میر را کاهش می دهد و حتی شیوع بیماری را تا حد قابل توجهی کنترل می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: نظرات کارشناسی کارشناسان بهداشت این است که پس از گذشت 6 ماه از آخرین نوبت واکسن، نوبت چهارم واکسن تزریق شود و بنابراین واکسیناسیون عمومی در نظر گرفته شود.

جمالیان افزود: 70 درصد از مرگ‌های ناشی از موج‌های قبلی کرونا ناشی از تزریق نکردن واکسن کرونا بوده و 30 درصد مابقی یا هر سه دوز را کامل نکرده‌اند یا افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای خطرناک و سن بالا بوده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما در موج جدید کرونا برای استان مرکزی این است که طی دو تا سه هفته آینده تعداد بستری ها افزایش پیدا کند و تا 2 ماه آینده شاهد شیب نزولی بیماری کرونا باشیم و همه باید پایبند باشیم. پروتکل ها چون اگر نیروی اجاق زیاد شود قطعا نگران وضعیت کنده خواهد بود.


قرنطینه جزو سیاست های وزارت بهداشت در موج جدید کرونا نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قرنطینه جزو سیاست‌های وزارت بهداشت در موج جدید کرونا نیست، اما فاصله‌گذاری و واکسن‌سازی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و با توجه به سرعت شیوع بیماری، اوج جدید انتظار نمی رود به دو ماه برسد، بنابراین هدف ما باید کاهش گسترش باشد

جمالیان تصریح کرد: برای امسال مشکلی با برگزاری حضوری مدارس و دانشگاه ها نداریم و تاکید ما بر یادگیری حضوری است و همه باید کمک کنند موج جدید کرونا طولانی نشود.

وی ادامه داد: جلسات ویژه ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای پیاده روی اربعین حسینی برگزار می شود و در اربعین حسینی آموزش هایی در 52 موکب از استان در حال انجام است و تمامی مسائل پزشکی و بهداشتی به ویژه بیماری کرونا در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. پیاده روی اربعین حسینی .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همکاری خوبی با دانشگاه برای بازگشت زائران وجود دارد و ارائه بروشور آموزشی به زائران پیشنهاد خوبی است که در جلسات بیان می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید