آمار عجیب خبرگزاری «فرس» از علت بدخلقی دانش آموزان: قلدری 80 درصد، تلقین 20 درصد!

آمار عجیب خبرگزاری «فرس» از علت بدخلقی دانش آموزان: قلدری 80 درصد، تلقین 20 درصد!

به نظر می رسد این بار سوء استفاده و بزرگ نمایی برخی رسانه های ضد ایرانی و استفاده از الفاظی مانند حمله شیمیایی استرس و نگرانی را دوچندان کرده است.

فارس نوشت: تحقیقات نشان می دهد که بیش از 90 درصد حوادث اخیر مدرسه منشأ داخلی و توسط دانش آموزان است و شیطنت های نوجوانان در کنار پوشش رسانه ای گسترده این رقابت را در میان برخی دانش آموزان گسترش داده است. در موارد متعددی برخی معلمان نیز تخلفاتی در این زمینه داشته اند که تخلفات آنها در دست بررسی است.

به گزارش فارس، تحقیقات گسترده نهادهای ذیربط نشان می دهد که بیش از 90 درصد حوادث مدرسه منشأ داخلی و ناشی از دانش آموزان است و شیطنت های نوجوانان در کنار بازتاب گسترده رسانه ای این رقابت را بین برخی دانش آموزان گسترش داده است.

بررسی ها همچنین نشان می دهد در موارد متعددی برخی معلمان نیز تخلفاتی در این زمینه انجام داده اند که با آگاهی از ماجرا، دانش آموزان را برای تعطیلی کلاس ها همراهی کرده اند و پرونده تخلفات آنان در حال رسیدگی است.

این تحقیق نشان می‌دهد که در موارد منشأ داخلی، حدود 80 درصد بدرفتاری و حدود 20 درصد تلقین، علت بدسلامتی دانشجویان انتقالی به مراکز درمانی است. البته در برخی موارد آسم، مشکلات ریوی یا قلبی آنها نیز به دلیل تحریک مواد بدبو یا استرس منجر به ناراحتی شده است.

کادر پزشکی مراقب وضعیت دانشجویان است

در این خصوص متخصص فوریت های پزشکی یکی از بیمارستان های قم به خبرنگار فارس گفت: تعدادی از دانش آموزان حاضر در بیمارستان هیچ علامتی از بیماری نداشتند و تشخیص ما در پرونده پزشکی آنها تماراز قید شده بود.

پزشکان و روانپزشکان مصاحبه شده با خبرگزاری فارس، پس از تماشای فیلم با نظرات این دانش آموزان و شرح حال آنها، تاکید کردند که علائمی مانند سرفه خشک، احساس خفگی و بی حسی در دست و پا و حتی فراتر از آن. بیهوشی و حتی حضور بیمار در بخش مراقبت های ویژه نیز می تواند از جمله اثرات استرس بر بدن باشد و این عوامل را نیز می توان در دایره بیماری های روان تنی در نظر گرفت.

دانش آموزان به دلیل استرس و ترس از اخبار دروغ می گویند

مهرداد شریفی، معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: بیشتر مراجعات به بیمارستان به دلیل ترس و اضطراب است و به همین دلیل والدین و اولیای مدرسه التماس می کنند که آرامش خود را حفظ کنند. دانش آموزان و افزایش التهاب; زیرا می بینیم برخی از والدین به دلیل سرفه خفیف دانش آموزان را به بیمارستان می برند.

گزارش ها حاکی از آن است که دانش آموزان چند سالی است که از انواع بمب های بدبو به عنوان شوخی استفاده می کنند و این ابزار شوخی به راحتی در فروشگاه های اینترنتی موجود است. برخی از دانش‌آموزان بویی را که استشمام می‌کنند شبیه بمب‌های بدبو یا اسپری فلفل توصیف کردند.

اما به نظر می رسد این بار سوء استفاده و بزرگ نمایی برخی رسانه های ضد ایرانی و استفاده از الفاظی مانند حمله شیمیایی استرس و نگرانی را دوچندان کرده است.

ناگفته نماند که در موارد متعددی نیز اقدامات تخریبی از جمله پرتاب کپسول های حاوی مواد محترقه با بوی نامطبوع به داخل مدارس توسط عوامل بیرونی صورت گرفت و این افراد با تحقیقات یا بررسی دوربین ها شناسایی و دستگیر شدند و بنا به اعترافات هدف آنها دامن زدن به موج نگرانی و ایجاد بلاتکلیفی اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید