آمار و گزارش های نادرست؛ نفرین پروژه های استانی


ساعت: 14:34
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885350

بیش از پنج سال از ساخت سد خرمرود در تویسرکان می گذرد، اما عملیات اجرایی این سد هنوز در مراحل اولیه است و زمان زیادی تا ساخت و بهره برداری از آن باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; احداث آب انبار خرمرود در کنار روستای اشتران در شهرستان تویسرکان و بر روی رودخانه کم آب خرمرود از 1396 آن آغاز شده. این سد از نوع سرزمینی با هسته رسی و ظرفیت هشت میلیون نفر است 270 هزار متر مکعب برای اولین بار با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در تاریخ 21 اردیبهشت 1400وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پروژه احداث آب انبار خرمرود در شهرستان تویسرکان. 175 میلیاردها تومان هزینه و 40 نرخ پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.


در ادامه خبر مذکور همچنین گفته شده است: راه اندازی این سد با اعتبار اولیه 175 میلیارد تومان و سود مشارکت 141 یک میلیارد تومان در سال 1396 آغاز شد، اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم کل انتظار می رود 400 برای تکمیل و بهره برداری از این سد باید میلیاردها تومان هزینه شود.


به گزارش عصر همدان؛ بیش از چهارده ماه از گفتگوی منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با خبرگزاری ایرنا می گذرد، اما ساخت این سد هنوز در مراحل اولیه است و راه زیادی تا ساخت آن باقی مانده است. ساخته شده و عملیاتی شده است..


گفتنی است بر اساس اخبار رسیده، رئیس جمهور محبوب دولت سیزدهم طی چند روز آینده به استان همدان سفر می کند و به نظر می رسد توجه ویژه ای از سوی هیئت دولت در سقر به همدان به این پروژه شده است..


آمار و گزارش های غیر واقعی


این مشکل تنها پروژه غیرفعال و ناتمام استان همدان نیست. یکی از مشکلات اساسی همدان عدم توانایی حفظ و نگهداری منابع آب در مدیریت بخش کشاورزی و عدم ارائه راهکار و اصلاح الگوی کشت است..


بخشی از کشاورزی استان در نبود مدیریت صحیح با کاشت محصولات پرآب طی سال های گذشته سهم عظیمی از آب شیرین استان را مصرف کرده است..


امسال با وجود کم بارندگی و بحران کم آبی در منطقه و کشور، متاسفانه شاهد کشت هندوانه و صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه بوده ایم..


عدم برنامه ریزی دقیق در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت، استان همدان را در چند سال آینده با چالش بزرگی روبرو خواهد کرد..


بنابراین انتظار مردم همدان این است که مدیران ارشد استان به جای آمارسازی و ارائه گزارش های غیرواقعی عمل گرا باشند و دستاورد بزرگی در خور شأن مردم و استان از سفر رئیس جمهور محترم داشته باشند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید