امام خمینی شیعیان را از استانی جداگانه به استانی اجتماعی رساند


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843697

حجت‌الاسلام مسعودعلی گفت: بزرگ‌ترین هنر امام خمینی (ره) این بود که شیعیان را از فردی به ولایت اجتماعی و به مرحله نهایی قبل از ظهور امام زمان (عج) رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام مسعود عالی، استاد برجسته حوزه و دانشگاه، شامگاه شنبه (13 خرداد) در مراسم جشن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 در حسینیه اعظم زنجان گفت: مرحوم آیت الله اراکی 70 ساله است با امام خمینی(ره) دوست بود.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله بهاءالدینی که از دوران کودکی با امام زمان (عج) نیز رفیق بودند، می فرمودند: من بعد از حضرات معصومین(ع) بزرگتر از حضرت امام(ره) ندیده ام.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه بزرگترین کار امام (ره) و هنری که تقدیم کرده است رساندن شیعیان به مرحله نهایی قبل از ظهور امام زمان (عج) است، تصریح می کند: راه غیبت تا زمان تهاجم، مراحلی وجود دارد که باید تعهدات خود را بشناسیم و انجام دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز در مراحل پایانی ظهور شیعه از ولایت شخصی به ولایت اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه شیعیان بیش از هزار سال است که ولایت فردی دارند اما علیرغم همه وصیت امام زمان (عج) نیامده و ظهور نکرده است، گفت: شیعیان باید قبل از ظهور به ولایت اجتماعی برسند. امام عصر (mn).

حجت الاسلام عالی گفت: شیعیان در طول تاریخ اظهار ارادت کرده اند، اما جامعه کفر و بدعت بوده است، همچنان که قبل از پیروزی انقلاب نیز شیعیان ارادت داشتند و اظهار ارادت می کردند، اما در رأس حکومت، استاندار اجتماعی و جامعه. رهبری با او مرد بدی بود.

وی تاکید کرد: شیعیان آن زمان هم اظهار ارادت می کردند، اما ولایت اجتماعی اشتباه می کرد و منافع کشور را در آمریکا تامین می کرد، چرا که عربستان اکنون به عنوان یک گاو شیرده این نقش را ایفا می کند.


* حکومت امام زمان (عج) جهانی است

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ولایت اجتماعی به گونه ای است که شیعیان قبل از ظهور باید به جایی برسند که علاوه بر ولایت فردی، ولایت اجتماعی هم داشته باشند، زیرا امام زمان می رسد. و امانتداری جهانی است.”

وی با بیان اینکه شیعیان قبل از ورود امام زمان (عج) باید در جامعه ای با محوریت ولایت خدا با نایب ایشان حلقه ولایت اجتماعی را تمرین کنند.

حجت الاسلام عالی گفت: دوران مبدأ، دوران عقلانیت، معنویت، عدالت، امنیت و قانون است که سخت و نیازمند مدارا است، زیرا امام زمان (عج) نباید هوای جامعه را اداره کند.

وی با تاکید بر اینکه قانون عادلانه الهی در زمان نزول حاکم است و هیچکس قانون را دور نمی زند، افزود: صحبت از عدالت خوب است اما در زمان اجرا مشکل است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام زمان(عج) زمانی می رسد که یک بار عمل به جامعه و ولایت فقیه صورت گرفته باشد و شیعیان به عنوان حلقه اول رفقا، تربیت کنند و مدیر و فرماندهی را در اختیار آنان قرار دهند.


* امام زمان (عج) به مدیر باتجربه مدیریت جهانی نیازمند است

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) یک مدیر مدیریت با تجربه جهانی می خواهد که نیاز به یک دوره آموزشی دارد.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه در صورت انجام آموزش، مدیر کربلا نیز آموزش می بیند، گفت: البته عده ای از قدرت و ثروت تباه می شوند و به سمت دشمن می روند که این فقط مختص زمان و زمان ما نیست. از ائمه معصومین (ع) نیز وجود داشته است.


* وجود مدیران ناکارآمد امروزه منحصر به فرد نیست و در زمان ائمه (ع) بوده است.

سخنگوی مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد 63 زنجان گفت: این خبر بر منبر است.

وی گفت: الان هم همینطور است و برخی مدیران بد هستند اما جفا این است که عده ای چشمانشان را می بندند و می گویند همه مدیران دزد هستند چون مدیران صادق و جهادی هستند. وزیر کشور (دکتر احمد وحیدی) ماجرای کلان شهر آبادان به این شهر رفت و چند شبانه روز نخوابیدید یا فرماندهانی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمانده با تجربه

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بزرگ ترین هنر امام خمینی (ره) این بود که شیعیان را از مرحله ولایت فردی به ولایت اجتماعی رساند، پرچم را به اهتزاز درآورد، به مرحله ظهور رسید و نزد امام زمان (عج) شبیه ترین او بود. (علیه السلام) و از مقام معظم رهبری به عمل در این راه می خواهیم.

وی با بیان اینکه هنر امام راحل این بود که ولی خدا محور بود، گفت: راه حق است و امام راحل از 15 خرداد 63 این راه را می شناسند.

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: پرچم اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در هیچ کشوری جز ایران برافراشته نیست و این کار بسیار بزرگ و سختی است.


*جمه حمله و فشار به ایران وارد هیچ کشوری نشده است

وی با بیان اینکه دشمن از روز اول پیروزی به خوبی دریافته بود که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب قومی، قبیله ای، منطقه ای و نژادی نبوده و ظرفیت آن محدود به ایران و جهان نبوده و گفتمان آن به صورت گفتمانی است. همه جا. : علیه انقلاب اسلامی ایران قیام کردند.

سخنگوی مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد 63 زنجان با بیان اینکه فشارها، هجمه ها و هجمه هایی که بیش از گذشته به جمهوری اسلامی ایران وارد شده است، گفت: 43 سال نه دولت نگفته است: جنگ هایی مانند جنگ جهانی تمام عیار ما، انواع شورش ها، تحریم های فلج کننده، جنگ فرهنگی، جنگ روانی و سیاه نمایی علیه کشور ما به راه انداخته اند.

وی افزود: این تا زمانی است که فقط یک مورد از شورش های ما در کشورهایی که انقلاب های رنگی داشتند رخ داد و آن انقلاب ها از هم پاشید.


* هدف دشمن از اخاذی، ناامیدی مردم از آینده و پشیمانی از گذشته است.

حجت الاسلام عالی با اشاره به سیاه نمایی در فضای مجازی و شبکه های مختلف گفت: هدف دشمن ناامیدی از آینده و پشیمانی از گذشته است که مشکلات را چندین برابر نشان می دهد تا شاهد دستاوردها نباشیم.

وی با بیان اینکه این ذهنیت را ایجاد کرده‌اند که مردم از انقلاب برگشته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی یا راهپیمایی دسته جمعی «سلام فرمانده» می‌پرسیم که آیا مردم از انقلاب بازگشته‌اند. انقلاب و انقلاب از دست رفته است؟!

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه پرچم برافراشته شده توسط امام خمینی (ره) دیر یا زود به دست حضرت ولی عصر (عج) می رسد، گفت: تعداد زائران سالانه در شهر مشهد مقدس است. بیشترین تعداد زائران در مکه و مدینه است. اعتکاف را تا زمانی که کافر نیستند به آنها اضافه کنید، پس سیاه نمایی از دشمن بسیار مشکل است.


* مردم ایران باج گیری می شوند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام محمد باکر (ع) گفت: پرچم ها شهید هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرچمی که بنای اعتلای ایران را بنا نهاده است به کسی جز صاحب آن داده نخواهد شد، افزود: این همان پرچمی است که من آن را برافراشته ام.

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: راهی را که امام خمینی (ره) آغاز کرده است ادامه می دهیم و مردم ایران هزار سال است که پیرو دین خدا هستند و به هیاهو و سیاه نمایی توجهی ندارند و در واقع سطحی نگری شده اند.

سخنگوی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد 63 زنجان با بیان اینکه حکومتی انقلابی و مردمی روی کار آمد اما جمع آوری خرابه ها و ویرانی ها زمان بر بود، گفت: دولت سیزدهم موفق به جمع آوری بیماری های عروق کرونر قلب شد و در جراحی اقتصادی با عنایت خداوند قادر خواهد بود عواقب و نتایج آن را به مردم منتقل کند تا از فشار وارده بر آنها نجات یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید