آمریکا به توافق با ایران نیاز دارد، بنابراین باید با شرایط ما کنار بیاید


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888049

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطاب به آمریکا و دیگر طرف‌های مذاکره گفت: ایران را آزمایش نکنید و وقتی باید با ما توافق کنید با شروط ملت ایران برخورد کنید و زیاده‌روی نکنید. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران روز جمعه 23 مرداد در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه و نماز جماعت شعائر الهی است و با رعایت آنها عملا دین برپا می شود. و مورد احترام خداوند متعال عبادت و برگزاری مراسم را دوست دارد.

وی افزود: اینکه یک جامعه شعائر الهی را با شکوه انجام می دهد، نشانه آن است که مردم آن جامعه از تقوای بزرگ الهی برخوردارند. بی شک پیشوای شعائر الله مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و بقای نهضت اسلامی قطعاً به برکت امام حسین علیه السلام است.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اخیرا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و بارندگی زیادی در کشور داشته ایم. این امر باعث بروز مشکلات فراوانی در زندگی عزیزانمان شده است، ضمن سپاسگزاری از رحمت الهی، به خانواده های داغدار که عزیزانشان را از دست داده اند تسلیت می گوییم و امیدواریم با تلاش مسئولین محترم به رفع فوری این معضل بپردازیم. مسائلی که آنها با آن روبرو هستند در زندگی شما آنچه انجام شده باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما جزو ششمین کشور حادثه خیز دنیا هستیم. از 41 حادثه شناخته شده، 32 نوع حادثه مانند سیل و زلزله داریم. سیاست درست در این حوادث یکی از مهم ترین مسائل کشور ما است. سازوکار فعلی مقابله با حوادث در کشور ما نیازمند اصلاح جدی است. در مورد سیل، اجرای بندهای مربوط به منابع آب در سیاست های کلی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، مورد توجه قرار گیرد.

حاج علی اکبری گفت: خدا را شاکریم که ائمه جمعه هفته گذشته خدمت رهبر انقلاب رسیدند و فرصتی برای پرداختن به این مهم در افکار عمومی ایجاد شد. رهبر انقلاب در این جلسه توصیه های صریحی به ائمه جمعه کردند که همه حاضران تلاش کنند تا نماز جمعه ما را به وضعیت مطلوبی که رهبر انقلاب ذکر کردند برسانیم.

وی گفت: محیط نماز جمعه از فعالیت هایی که ممکن است فضای آن را مختل کند دور نگه داشت.

خطیب جمعه از تهران با اشاره به اینکه در سالگرد اجرای حکم ریاست جمهوری قرار داریم، گفت: ضمن قدردانی از اقدامات خالصانه رئیس جمهور محترم، از ایشان می خواهیم گزارشی از دستاوردها و موفقیت های ریاست جمهوری به مردم ارائه کند. دولت و در مواردی که شکست وجود دارد. آنها را با مردم به اشتراک بگذارید

حاج علی اکبری ادامه داد: رهبر انقلاب در مراسم اعدام فرمودند همه اقدامات دولت باید همراه با عدالت باشد و تحقق این امر از وظایف دولت است.

خطیب جمعه تهران درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای گفت: بحمدالله مسئولان محترم مسائل اقتصادی کشور را به پیشرفت مذاکرات گره نزدند و در مسیر خنثی سازی تحریم ها هستند.

وی افزود: اخیراً خبرهای هیجان انگیزی از راه اندازی چرخه هسته ای شنیدیم و از عزیزانی که در این عرصه ها از حقوق ملت مستحکم دفاع می کنند تشکر می کنیم.

حاج علی اکبری اظهار داشت: دوستان دوباره رفتند تا مذاکرات هسته ای را ادامه دهند. امیدواریم با مقاومت عاشورا از منافع مردم در این منطقه دفاع کنند. ما به دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا که دنیا را می خورد و طرف های مذاکره تاکید می کنیم جمهوری اسلامی ایران را امتحان نکنند و زمانی که باید با ما موافقت کردید شرایط ملت ایران را در نظر بگیرید و زیاده روی نکنید. آی تی.

وی با اشاره به اینکه در این هفته شاهد تشییع پنج شهید مدافع حرم در کشور بودیم، گفت: از جمله این شهدا سردار بصیر شهید عبدالله اسکندری است. این بزرگواران نماد غیرت و جوانمردی و تداوم نهضت اسلامی هستند.

خطیب جمعه تهران در پایان تصریح کرد: باید از خانواده های این عزیزان نیز قدردانی کرد که با صبر و مقاومت مثال زدنی خود نهضت این بزرگواران را تکمیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید