آمریکا به دنبال تشدید تنش در یمن است

بر اساس این گزارش، علی الکهوم یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه تاکید کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه اقداماتی را برای کنترل تنگه باب المندب انجام داده اند.

وی در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: امارات به دنبال ایجاد تغییرات جمعیتی در جزیره مایون است و ما این اقدام خصمانه را به دقت رصد می کنیم و اجازه آن را نمی دهیم. انصارالله توانایی نظامی برای دفاع از حاکمیت و استقلال یمن را دارد.

الکهوم گفت: دشمن باید درک کند که یمن از ظرفیت نظامی بالایی برخوردار است که می تواند از هویت ملی و مرزهای خود محافظت کند. دولت نجات ملی یمن در صنعا متعهد به حمایت از کشتیرانی بین المللی مطابق با قوانین بین المللی است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: آمریکا در یمن حضور مستقیم نظامی دارد و ارتش آن کشور ظاهرا وارد حضرموت شده است. سربازان انگلیسی نیز در استان المهره مستقر هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی و انگلیسی در این هفته وارد یمن شدند و به دنبال دامن زدن به دور جدیدی از تنش ها بودند، تاکید کرد که مردم یمن آماده دفاع از کرامت خود و هر بخش از خاک کشورشان هستند.

دولت نجات ملی یمن در صنعا پنجشنبه گذشته آمریکا را به مانع تراشی در تحقق صلح در یمن متهم کرد و واشنگتن را مسئول جنگ و محاصره این کشور که بیش از 7 سال است به طول انجامیده است.

دیدگاهتان را بنویسید