روسیه: امتناع آمریکا از مذاکره با برجام خطر تشدید تنش را افزایش می دهد

روسیه: امتناع آمریکا از مذاکره با برجام خطر تشدید تنش را افزایش می دهد

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین به امتناع آمریکا از مذاکره برجام واکنش نشان داد و گفت: رفتار آمریکا غیر مسئولانه است.

یک دیپلمات ارشد روسیه امتناع آمریکا از مذاکره درباره از سرگیری برجام را غیرمسئولانه توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در نشست خبری امروز (چهارشنبه) به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه برجام در دستور کار این کشور نیست و در حال حاضر در اولویت برنامه های دولت قرار ندارد، واکنش نشان داد.

وی گفت: به دلیل امتناع آمریکا از ادامه مذاکرات بر سر از سرگیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، خطر تشدید اوضاع در حال افزایش است.

اولیانوف این رویکرد آمریکا را غیرمسئولانه توصیف کرد و تصریح کرد: اگر مذاکرات به نتیجه مثبت ختم نشود، خطر تشدید اوضاع به میزان قابل توجهی افزایش می یابد که می تواند به فاجعه منجر شود.

این دیپلمات روس همچنین در واکنش به ویدئوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مرده بودن برجام، در توئیتی نوشت: «اگر این موضوع صحت داشته باشد، ممکن است بسیاری از کشورها از جمله ایران، آمریکا، اسرائیل، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین هسته‌ای دچار مشکل شوند. عدم اشاعه برجام ضروری است زیرا بایدن در ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، مذاکرات ایران را مرده اعلام کرده است.

دیروز ویدئویی از جو بایدن منتشر شد که در پاسخ به سوال فردی که از او پرسیده بود «آیا می‌خواهد برجام را مرده اعلام کند؟» او پاسخ منفی می‌دهد و می‌گوید: او مرده است، اما نمی‌توانیم گزارش بدهیم. دلایل زیاد است، داستان طولانی است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس جمهور درباره برجام که گفته می شود بیش از یک ماه پیش گفته شده است، تاکید کرد که بازگشت به توافق هسته ای ایران در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست.

وی همچنین گفت: اظهارات رئیس جمهور کاملاً با آنچه ما در مورد برجام می گوییم مطابقت دارد که در حال حاضر اولویت ما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید