آمریکا تمدید جنگ در اوکراین را اعلام کرد/ قول افزایش کمک های نظامی را داد

مهمترین اخبار از جنگ اوکراین را امروز می خوانید:


05:49 وزیر دفاع آمریکا وعده افزایش کمک های نظامی به اوکراین را داده است

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با الکسی رازنیک وزیر دفاع اوکراین درباره حمایت نظامی واشنگتن از کیف صحبت کرده است.

بر اساس این بیانیه، آستین برای تایید مجدد حمایت آمریکا از اوکراین و ارزیابی وضعیت در حال تغییر در میدان نبرد، با رزنیک صحبت کرد.

کربی در بیانیه‌ای گفت: «آستین بر تعهد ایالات متحده به ارائه کمک‌های دفاعی مؤثرتر برای تقویت ظرفیت ارتش اوکراین برای دفاع از خود تأکید کرد». وزیر دفاع همچنین بر بسته کمک امنیتی 300 میلیون دلاری اخیراً اعلام شده به اوکراین تأکید کرد که مجموع کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین را به بیش از 1.6 میلیارد دلار رساند.


05:17 صدها نفر باید بمیرند تا رهبران اروپایی واکنش نشان دهند!

ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با انتقاد تلویحی از کمک‌های نظامی کشورهای غربی به کشورش، گفت: «اگر ما قبلاً به آنچه نیاز داشتیم، می‌توانستیم هزاران نفر را نجات دهیم».

او گفت: «اکنون سال 2022 است. و ابزارهای ما بسیار بزرگتر از ابزارهایی هستند که نازی ها پس از جنگ جهانی دوم امتحان کردند.

رئیس جمهور اوکراین نیز خطاب به رهبران غربی از آنچه به تعویق افتادن غرب در برابر روسیه یاد کرد انتقاد کرد. زلنسکی گفت: «مایلم به واکنش رهبران جهان دموکراتیک به آنچه در بوچا دیدند اشاره کنم. واکنش روسیه به تحریم های قتل عام غیرنظامیان باید بسیار قوی باشد. – اما آیا واقعاً پاسخ ها این گونه بود؟


03:17 رویدادهای شهر بوچا در اوکراین به صحنه می روند

نماینده روسیه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت که حوادث شهر بوچا که اوکراین مدعی است در واقع ساختگی است.


02:37 جنگ در اوکراین ماه ها ادامه خواهد داشت

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در واکنش به رویدادهای جاری در اوکراین، گفت که تهاجم روسیه می تواند ماه ها ادامه داشته باشد.

جیک سالیوان گفت که ظرف پنج هفته روسیه برای مرحله جدیدی از جنگ آماده می شود که ممکن است چندین ماه یا بیشتر طول بکشد.

در این گزارش همچنین آمده است که نظارت بر رویدادهای اوکراین نشان می دهد که روسیه احتمالا هزاران نیروی جدید را به شرق اوکراین اعزام خواهد کرد.


00:47 فرانسه دیپلمات های روسی را اخراج کرد

پس از آلمان، دولت فرانسه نیز در اقدامی مشابه اعلام کرد که در پی گزارش جنایات در شهر بوخا اوکراین، تعدادی از مقامات سفارت روسیه را اخراج خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای رسمی گفت: «فرانسه بسیاری از دیپلمات های روسی را که فعالیت های آنها در تضاد با منافع امنیتی ما است، اخراج خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید