اوکراین به شکست جنگ بدون کمک آمریکا اذعان کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه اعتراف کرد که اگر ایالات متحده بودجه جدیدی را برای حمایت از اوکراین تصویب نکند، این کشور در نبرد با روسیه شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری موج


آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین وی گفت: اگر کمک هایی که در حال حاضر در کنگره آمریکا در انتظار رای گیری است، به تعویق بیفتد، امکان بازگرداندن مناطقی وجود دارد که روسیه تحت کنترل آن بسیار کم خواهد بود و احتمال شکست اوکراین در این جنگ بسیار زیاد خواهد بود.

روز دوشنبه، کاخ سفید به کنگره آمریکا هشدار داد که بودجه ایالات متحده برای حمایت از اوکراین تا پایان این ماه تمام خواهد شد. دولت آمریکا از قانونگذاران این کشور خواسته است که فورا بودجه حمایتی جدیدی را برای سال آینده تصویب کنند.

یرمک تاکید کرد که در روزهای آینده جلسات متعددی را با نمایندگان کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و قانونگذاران این کشور برگزار خواهد کرد تا درباره لزوم تصویب بودجه حمایتی جدید بحث و تبادل نظر شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره کشورش خواسته تا سال آینده 60 میلیارد دلار به اوکراین اختصاص دهد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد که لایحه ای شامل بودجه حمایت از اوکراین، رژیم صهیونیستی، امنیت مرزی آمریکا و منافع آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه روز چهارشنبه به رای گذاشته می شود.



آیا این خبر مفید بود؟