نتانیاهو قول داد به رئیس جمهور شکست خورده اوکراین کمک کند


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909490

نتانیاهو به زلنسکی قول داده است که «اگر در اسرائیل قدرت را در دست بگیرد، توجه ویژه‌ای به بحران اوکراین خواهد داشت».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های یهودی و عربی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، رهبر لیکود که هفته گذشته با ائتلاف خود در رژیم صهیونیستی به قدرت بازگشت، به درخواست کمک ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پاسخ مثبت خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری «روسیه الیوم»، نتانیاهو به زلنسکی قول داده است که «در صورت به دست گرفتن قدرت در اسرائیل، اهمیت ویژه‌ای به بحران اوکراین خواهد داد».

در همین حال، ائتلاف نتانیاهو رهبر کمپین سیاسی تل آویو برای بازگشت به قدرت شد و هفته گذشته در دور جدید انتخابات کنست 64 کرسی را به دست آورد.

در پاسخ به این سوال، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت نتانیاهو به قدرت، در سخنرانی عصر خود در جمع مردم کشورش گفت که به نتانیاهو که ائتلاف راست‌گرای او در انتخابات هفته گذشته پیروز شد، تبریک گفت. ..

بر اساس گزارش رسانه‌ها، زلنسکی در نطق ویدئویی خود گفت: فکر می‌کنم برای همه روشن است که اوکراین بر چه چیزی تاکید می‌کند و اسرائیل بر چه چیزی از نظر امنیتی تاکید می‌کند.

او اخیراً پس از افزایش شکست‌های میدانی، از هر فرصتی برای سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف خود در جنگ با روسیه استفاده کرد و جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد. او حتی به طور ضمنی ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی و اوکراین بتوانند در زمان نتانیاهو علیه ایران اقدام کنند.

نیوزویک پیشتر گزارش داده بود که زلنسکی ضمن استقبال از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، اظهار امیدواری کرد که اسرائیل و اوکراین بتوانند روابط خود را بر اساس آنچه او به عنوان نگرانی های مشترک برای امنیت توصیف کرد، بهبود بخشند.

رئیس جمهور شکست خورده اوکراین از بازگشت نتانیاهو خوشحال است، در حالی که یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل از پذیرش درخواست های اوکراین برای کمک نظامی خودداری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید