آمریکا در یک نشست غیررسمی ضد ایران به کارزار فریبکاری متوسل شد


ساعت: 04:42
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908008

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، با بیان اینکه طبق تاریخ، آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران نبوده، از آن به عنوان ابزار سوء استفاده کرده و به ریاکاری آشکار متوسل شده است، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه در نشستی خبری تاکید کرد: دولت ایران به دنبال حل مشکلات داخلی خود و حق آزادی است. بیان و اجتماع مسالمت آمیز در قانون اساسی ایران پیش بینی شده است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نشست غیررسمی (فرمول آریا) درباره حوادث ایران به رهبری واشنگتن تصریح کرد: آمریکا در برگزاری نشست غیررسمی ضد ایرانی به کارزار عملیات روانی، فریب و ریاکاری آشکار متوسل شد.

وی افزود: آمریکا مدعی است که این نشست را برای حفظ حقوق بشر ایران برگزار می کند، اما طنز ماجرا اینجاست که ایرانی ها در یک جنگ واقعی که در آن از ابزار نظامی استفاده می شود، بدترین آسیب را از تحریم های وحشیانه آمریکا در چند دهه اخیر متحمل شده اند. و پزشکی

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا به طور معمول از یک مفهوم ارزشمند، حقوق بشر سوء استفاده می کند و برای پیشبرد برنامه سیاسی خود، پلاتفرم سازمان ملل و منابع آن را دستکاری می کند.

ایروانی افزود: در واقع تاریخ خود گواه روشنی است که آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران و جاهای دیگر نبوده است. موضوع جلسه امروز مداخله آشکار در امور داخلی یک دولت حاکم و نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است و در زمان ایجاد نظم حقوقی بین المللی مورد توجه قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید