واکنش ایران به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت ضدایرانی

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران، آمریکا اولین مظنون این ناآرامی ها بوده است.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: آمریکا و متحدانش به طور مستمر از چنین بستری (سازمان ملل متحد) برای پیشبرد برنامه سیاسی خود سوء استفاده می کنند، حتی به قیمت زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد.
لازم به ذکر است خبرگزاری انگلیسی رویترز پس از انتشار اخبار یک جانبه و مغرضانه خود درباره نشست غیررسمی شورای امنیت، در انتشار پاسخ نماینده جمهوری اسلامی ایران، بخشی مربوط به ارزیابی را حذف کرد. جامعه اطلاعاتی ایران درباره نقش ایالات متحده در آشفتگی های اخیر.

پیشتر در پی تلاش واشنگتن برای برگزاری نشست غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل، منابع دیپلماتیک به خبرنگار ایرنا گفته بودند که آمریکا به همراه آلبانی به دنبال برگزاری این نشست در روز چهارشنبه هفته جاری برای ادامه مداخله در امور داخلی ایران هستند.

منابع دیپلماتیک افزودند: این اقدام آمریکا واکنشی است به گزارش جامعه اطلاعاتی ایران – وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه – درباره عوامل ناآرامی در ایران.

منابع دیپلماتیک گفتند: آمریکا به جای پاسخ پیشگیرانه به موارد ذکر شده در گزارش جامعه اطلاعاتی ایران، حمایت گزینشی و با اهداف سیاسی خاص از حقوق بشر را نشان داده است.

هیئت ایالات متحده در سازمان ملل می گوید که به دنبال راه هایی برای تقویت تحقیقات مستقل و مستند در مورد ناآرامی ها در ایران است.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در ایران پس از مرگ مهسا امینی، دختر 22 ساله ایرانی در ماه سپتامبر، دولت جو بایدن تلاش کرده است تا به ناآرامی‌ها تحت پوشش حقوق بشر و دموکراسی ادامه دهد، علی‌رغم ادعای رویکرد دیپلماتیک در این زمینه. تهران و اکنون به جای پاسخ به این گزارش، جامعه اطلاعاتی ایران به دنبال برپایی تظاهرات حقوق بشر در سازمان ملل بود.

همزمان با جنگ دیپلمات‌های آمریکایی در سازمان ملل، 13 قانونگذار آمریکایی نیز نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ فناوری ارسال کردند و از آنها خواستند دسترسی شورشیان به ابزارهای آنلاین را آسان‌تر کنند.

این نامه که به ابتکار تام مالینوفسکی نوشته شده و به امضای قانونگذارانی مانند رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا رسیده است، از مدیران گوگل، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت و دیجیتال اوشن خواسته شده است تا به همان اندازه عمل کنند. تا جایی که ممکن است و نه قانونی، ابزارهایی را که معترضان برای دور زدن ممنوعیت های دولتی در اینترنت نیاز دارند، فراهم کنید.

در 1 سپتامبر (23 سپتامبر) وزارت خزانه داری ایالات متحده مجوز کلی برای تعیین برخی معاملات معاف از تحریم در حوزه ارائه اینترنت به ایران صادر کرد و در این بخشنامه که به «دستورالعمل عمومی D-2» معروف است. ” برای مشخص کردن 6 موقعیت اعلام شد که معاملات آنها از تحریم معاف است.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در عین حال تاکید کرد: آمریکا نه تنها از اجرای دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر عدم تحریم مواد غذایی و غذایی ایران خودداری می کند. پزشکی، بلکه با اجرای دوره جدید تحریم ها به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا، تعمداً تعهد خود را مبنی بر رعایت این مصوبه زیر پا گذاشته است.

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای مشترک، مداخلات رژیم آمریکا در ناآرامی‌های اخیر در ایران را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه مشترک آمده است: اسناد اطلاعاتی موجود نشان می‌دهد که سیا با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی متحد و نیابت‌های مرتجع، از روش‌هایی استفاده می‌کرده است که پیش از شروع قیام‌ها در ایران قیام سراسری به راه انداخته است. وی برای ارتکاب جنایت علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و زمینه سازی برای افزایش فشار خارجی، نقشه پیچیده ای را اجرا کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات ایران و سازمان اطلاعات سپاه، بر اساس اطلاعات موجود، نقش اصلی را سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی بر عهده داشتند. (موساد) با همکاری نزدیک با سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا. ) و سرویس اطلاعات خارجی توسط اشراف بادیه نشین آل سعود و چندین کشور دیگر استفاده می شد. اطلاعات موثقی حاکی از آن است که برنامه ریزی و اجرای عملیاتی اکثر اغتشاشات توسط سرویس موساد و با همکاری قدرتمندترین گروه های تروریستی انجام شده است.

این بیانیه مشترک می افزاید: گفتنی است ائتلاف مذکور قبل از حادثه اخیر و از سال گذشته در حال برنامه ریزی مشکلات و مناسبت های دیگری برای شروع آشوب بود که با عنایت حضرت احادیث و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) ) و جامعه اطلاعاتی سرافراز کشور خنثی شد; دوره هایی مانند سالگرد برخی رویدادهای سال های گذشته، دوره اجرای طرح ارتقای یارانه های کلان و ملی در ابتدای سال جاری و طرح گشایش حجاب آمریکایی در 31 تیرماه گذشته و …

دیدگاهتان را بنویسید