واکنش ایران به تلاش آمریکا برای برگزاری جلسه شورای امنیت ضدایرانی


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906668

نماینده ایران در سازمان ملل متحد به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با اهداف سیاسی حتی به قیمت زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت این سازمان در خصوص مشکلات داخلی ایران، تاکید کرد: ریاکاری، استفاده از استانداردهای دوگانه و اعمال گزینشی حقوق مردم، ما ادعاهای آمریکا در حمایت از زنان ایرانی را فریبکارانه و فاقد حسن نیت می دانیم.

آمریکا اولین ردیف متهم به شورش است

نماینده کشور به ما خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران، آمریکا مظنون ردیف اول اغتشاشات است.

نماینده ایران در سازمان ملل افزود: آمریکا و متحدانش به طور مستمر از چنین بستری (سازمان ملل متحد) برای پیشبرد برنامه سیاسی خود سوء استفاده می کنند، حتی به قیمت زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد.

گفتنی است خبرگزاری رویترز بخش مربوط به ارزیابی جامعه اطلاعاتی کشورمان درباره نقش آمریکا در تحولات اخیر را از پاسخ هیئت ایرانی حذف کرد.

در ادامه سیاست مداخله جویانه آمریکا در رابطه با حوادث این روزها در داخل، واشنگتن در تلاش است تا از خاموش شدن آتش ناآرامی در ایران جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید