آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران نبوده است


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908112

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تاریخ ثابت می کند که آمریکا هیچ گاه دغدغه حقوق بشر نداشته است و برگزاری نشست های بین المللی درباره ایران دخالت در امور داخلی دولت حاکم و نقض آشکار منشور سازمان ملل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در حاشیه نشست غیررسمی (فرمول آریا) کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست خبری با خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در خصوص حوادث ایران به تبیین دیدگاه های جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: دولت ایران به دنبال حل مشکلات داخلی خود است و حق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تصریح کرد: آمریکا در برگزاری یک نشست غیررسمی ضد ایرانی به کارزار عملیات روانی، فریب و ریاکاری آشکار متوسل شد.

وی افزود: آمریکا مدعی است این نشست را برای حمایت از حقوق بشر ایران برگزار می کند. اما طنز ماجرا اینجاست که ایرانیان در یک جنگ واقعی که ابزار جنگ آن غذا و دارو است، بدترین آسیب را از تحریم های وحشیانه ایالات متحده در دهه های اخیر متحمل شده اند.

ایروانی تاکید کرد: آمریکا به طور معمول از مفهوم ارزشمند حقوق بشر سوء استفاده می کند و برای پیشبرد برنامه های سیاسی خود از بستر سازمان ملل و منابع آن دستکاری می کند.

دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: در واقع تاریخ خود گواه روشنی است که ثابت می کند آمریکا هرگز دغدغه حقوق بشر در ایران و جاهای دیگر را نداشته است. موضوع نشست امروز به وضوح مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است و نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی از زمان ایجاد نظم حقوقی بین المللی تلقی می شود.

وی تاکید کرد: ایران سیاسی شدن حقوق بشر را رد کرده و دستکاری نظام سازمان ملل توسط دولت های خاص برای پیشبرد اهداف کوته بینانه سیاسی را قابل قبول نمی داند. این عمل خطرناکی است که همیشه نسبت به آن هشدار داده شده است.

ایروانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به حقوق بشر پایبند بوده و این تعهد در جهت ارتقا و حمایت از حقوق بشر ادامه خواهد داشت. ما مصمم هستیم که به تلاش خود برای رسیدن به این اهداف خوب ادامه دهیم.

دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: حق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است و مردم ایران برای برخورداری از این حقوق مورد حمایت دولت هستند.

وی تصریح کرد: همه ایرانیان داخل و خارج ایران که دغدغه تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و حاکمیت ملی دارند، مخالف خشونت، تخریب، هرج و مرج و بی ثباتی هستند.

ایروانی تاکید کرد: دولت ایران همواره حداکثر تلاش خود را برای رعایت حقوق بشر انجام داده و به تلاش خود ادامه می دهد تا مردم ایران از شرایط زندگی بهتری که شایسته آن است برخوردار شوند و در این راستا قوانین و مقررات لازم را احیا کند. اقدام می کند

سفیر و نماینده دائم ایران گفت: پلیس ایران قادر به مدیریت هرگونه هرج و مرج و حفظ آرامش در کشور است. در عین حال حفظ جان و کرامت انسانی تصمیم گیری های ما را هدایت می کند، بنابراین نباید خویشتن داری از سوی نیروهای پلیس را نشانه ضعف آنان تلقی کرد.

وی ادامه داد: ما مشکلات حقوق بشری خود را با کشورهای پشت سرمان مقایسه نمی کنیم تا احساس رضایت کنیم، بلکه به اهداف بالاتری مانند برتری دین، اخلاق و عدالت بر جامعه نگاه می کنیم و مصمم هستیم که در این مسیر ادامه دهیم.

ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت ایران با بهره گیری از نخبگان، دانشگاهیان، توانمندی ها و منابع علمی به دنبال یافتن راه حل جامع برای حل مشکلات است و جامعه جهانی باید به اصول حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی احترام بگذارد. از دولت ها

دیدگاهتان را بنویسید