آموزش فنی و حرفه ای بستر مناسبی برای اشتغال زایی / 3 میلیارد تومان فرسودگی تجهیزات.


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886275

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدکنار گفت:

رضا شفیع زاده با اشاره به اینکه آموزش های این سازمان بستر مناسبی برای اشتغال زایی است گفت: سه میلیارد تومان از تجهیزات این اداره در حال فرسودگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا شفیع زاده در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بین مردم به درستی جا نیفتاده و رسانه ها می توانند نقش تعیین کننده ای در این زمینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری تصور می کنند فنی و حرفه ای همان هنرستان فنی و حرفه ای یا دانشگاه است، اما باید گفت سازمان فنی و حرفه ای زیرمجموعه مستقل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدوکنار با اشاره به اینکه این سازمان وظیفه آموزش های مهارتی را بر عهده دارد، تصریح کرد: مخاطبان ما همه اقشار به ویژه جوانان جویای کار هستند که می توانند آموزش های لازم را در زمینه ها بیاموزند. کشاورزی، باغبانی، گردشگری، خدمات و صنعت.

شفیع زاده یادآور شد: افراد پس از اتمام دوره در آزمون های تئوری و عملی شرکت می کنند و پس از قبولی گواهینامه مهارتی صادر می شود که مزایای بسیاری دارد.

وی افزود: از آنجایی که گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای یک گواهینامه بین المللی است، در سراسر جهان معتبر است و با این مدرک می توان از ابزار اشتغال زایی با سود بانکی کم استفاده کرد و برای افتتاح مغازه جواز کسب دریافت کرد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدکنار خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار، ساکنان محلات و روستاهای آسیب پذیر از جمله افراد اولویت دار هستند که آموزش های ما را می بینند.

شفیع زاده ادامه داد: آموزش مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سربازان و زندانیان از وظایف سازمان فنی و حرفه ای است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در بند 60 مصوبه سفر استاندار به فریدونکنار برای انجام امور فنی و حرفه ای مشخص شده بود، گفت: انجام آموزش های مهارتی در مناطق آسیب پذیر فیروزآباد، شهرک رجایی، اسدی و حسین آباد توسط کادر فنی و حرفه ای یکی از موارد بود. تاییدات سفر استاندار به فریدونکنار که. آموزش کامپیوتر، گل و گیاه و خیاطی را نیز در این زمینه ها آغاز کرده ایم.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدکنار تصریح کرد: آموزش های لازم را با ارائه داوطلبان از نهادها و ادارات خود برگزار می کنیم.

شفیع زاده با ابراز تأسف از اینکه امکانات فنی و حرفه ای در فریدونکنار بسیار کم است، خاطرنشان کرد: در حالی که بخش فنی و حرفه ای باید دارای کارگاه ها و امکانات مختلف باشد، اما این موارد در فریدونکنار وجود ندارد و آموزش ها را به صورت سیار انجام می دهیم.

وی یادآور شد: البته طبق اصل 44 آموزش در برخی از رشته ها مانند خیاطی، زیبایی زنان، پیرایش مردانه و آموزشگاه موسیقی به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدکنار با اشاره به اینکه نرخ شهریه این گروه با نرخ رایگان بسیار متفاوت است، گفت: برای مثال اگر فردی بخواهد خیاطی را در آموزشگاه های آزاد بیاموزد باید مبلغی را پرداخت کند. 6 میلیون تومان اما همان آموزشی که در روستاها برگزار می کنیم از هزینه ثبت نام تا هزینه آزمون فقط 400 هزار تومان است.

شفیع زاده با بیان اینکه فنی و حرفه ای مسئولیت آموزش را بر عهده دارند اما اشتغال را بر عهده ندارند، تصریح کرد: البته کسانی که آموزش ببینند و مهارت کسب کنند می توانند برای خود شغل ایجاد کنند.

و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 نفر که دوره های آموزشی فنی و حرفه ای را گذرانده اند گواهینامه دریافت کرده اند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدکنار یادآور شد: افرادی که دارای پروانه فنی و حرفه ای هستند می توانند با تماس با اداره کار از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند.

شفیع زاده گفت: حدود دو سال پیش مبلغ 550 میلیون تومان در حوزه فنی و حرفه ای از محل اعتبارات مناطق کم برخوردار به فریدوکنار اختصاص یافت. دلیلش هم این است که واحد فنی و حرفه ای انباری ندارد، این تجهیزات در هنرستان نجاتبخش نگهداری می شود و متاسفانه به دلیل عدم استقبال از دوره های آموزشی، این تجهیزات که جزء بیت المال بوده و در حال حاضر سه میلیارد قیمت دارد. ، در حال فرسودگی است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است کارکنان و مردم برای بهره مندی از مزیت های فنی و حرفه ای از آموزش های این سازمان استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید