آنچه در ایران می گذرد بر اساس برخی برنامه های سرویس های خارجی است


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901273

در سال‌های گذشته همواره شاهد بوده‌ایم که دشمنان سعی می‌کنند با استفاده از برخی ضعف‌ها و آسیب‌های داخلی کشور را به سمت بی‌ثباتی و برهم زدن آرامش سوق دهند، اتفاقات اخیر نیز همین‌طور است.


سردار یدالله جوانیمعاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; با توجه شورش ها وی اخیرا در کشور اظهار داشت: اغتشاشات اخیر با توجه به خاستگاه کشورمان و بازیگران فعال در صحنه، نقش رسانه های خارجی و مواضع مقامات آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی که صراحتا اعلام می کنند که چه آنها اهدافی را در قبال ایران دنبال می کنند و چه سودی از آن می برند؟ شورشیان همه اینها نشان می دهد آنچه در ایران می گذرد بر اساس برنامه ریزی های سرویس های خارجی و به نوعی بهره برداری از آسیب ها و مشکلاتی است که در داخل کشور داریم.

وی افزود: در سال‌های اخیر همواره شاهد بوده‌ایم که دشمنان با سوء استفاده از برخی ضعف‌ها و آسیب‌های داخلی کشور را به سمت نوعی بی‌ثباتی و برهم زدن آرامش سوق دهند. رویدادهای اخیر نیز به همین صورت است.

جهت حرکات میدانی در طرف دیگر آب است

معاون سیاسی سپاه گفت: تنها با نگاهی به شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی و… می توان متوجه شد که جهت گیری این تحرکات میدانی از آن سوی آب و از سوی گروهک های ضد انقلاب، منافقین است. سلطنت طلبان و سایر جریانات.» که از اول انقلاب مخالف انقلاب بودند، شکل گرفت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه تقسیم بندی کردند. کسانی که به خیابان می آیند جوانانی هستند که از نظر روحی متاثر می شوند و عده ای هم با منافقین و سلطنت طلبان یا خانواده سلطنت طلبان و ساواکی که از انقلاب آسیب دیده اند در ارتباط هستند. که از اول انقلاب ایستادند و با انقلاب اسلامی مخالفت کردند.

سردار جوانی با بیان اینکه مشکلی که در کشور ما اتفاق می افتد یک مشکل طبیعی نیست و از ضعف های داخلی ما نشات می گیرد. بنابراین وقتی بهانه و فرصتی به دست می آورند به سمت تخریب و آتش زدن می روند و همچنین مشخص است که از رسانه های بیرونی خط می گیرند و سعی می کنند به آنها خط و جهت دهند تا بتوانند عملیات لازم را انجام دهند.

وی افزود: زمانی که در جریان اغتشاشات مسجدی به آتش کشیده می شود و همزمان این رویداد از طریق شبکه ماهواره ای بین المللی عربستان پخش می شود، ارتباط بین افرادی است که در داخل این جنایات و آشوب ها را انجام می دهند و کسانی که در خارج از کشور هستند و این شبکه های خارجی را نشان می دهد که وابستگی آنها به خدمات و خارجی ها کاملاً مشخص است.

بصیرت و آگاهی مردم، اعمال قانون و اقدام به موقع مسئولان می تواند این وضعیت را تغییر دهد.

برای ایجاد آرامش و امنیت بیش از هر چیز نهادها و سازمان ها باید به تعهدات قانونی خود عمل کنند و مردم از هوش لازم برخوردار باشند. البته در این موارد مردم هوش لازم را داشتند و کسانی که به خیابان ها آمدند افراد بسیار بسیار محدودی بودند. تعداد افراد قابل توجهی وجود نداشت، اما هر چه مردم ما به عمق این نقشه های دشمنان پی ببرند، دفع آن برای خود مردم آسانتر می شود و دستگاه ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و در واقع رسانه ها. و دستگاه ها باید به گونه ای عمل کنند که هر شهروندی نسبت به کاری که انجام می دهد مسئول و پاسخگو باشد و اگر فردی مرتکب عمل مجرمانه ای شود اعم از افرادی که بانک ها، آمبولانس ها یا خودروهای آتش نشانی را به آتش کشیدند، قانون باید اجرا شود. اعمال آنها باید داده شود و آنها باید مجازات شوند. بنابراین بصیرت و شعور مردم، اجرای قانون و اقدامات به موقع مسئولان می تواند این وضعیت را تغییر داده و آرامش را به طور کامل به کشور بازگرداند.

آنچه مهم است این است که مردم ما به خوبی متوجه اهمیت این واقعیت هستند که دشمن امنیت کشور ما را هدف قرار داده است، زیرا امنیت زیرساخت هر پیشرفت، اقدام و موفقیت است. دشمنان نیز به صراحت اعلام می کنند که هر چه مردم بیشتر متوجه توطئه دشمن شوند و از سوی دیگر مسئولان ما در جهت کاهش و رفع آسیب ها و توجه به نیازهای جامعه و مردم گام بردارند، یا چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد. یا اگر ظاهر شود به سرعت جمع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید