آیا اطلاعات سپاه قوی ترین سرویس اطلاعاتی منطقه است؟


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878230

آیا سازمان اطلاعات سپاه به عنوان یک سرویس چند منظوره قوی ترین سرویس اطلاعاتی منطقه است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد امامی، پژوهشگر امنیتی: در پی برکناری رئیس سپاه، با توجه به حساسیت دشمن خارجی و منافقین داخلی، بازخوانی دستاوردهای بیش از یک دهه عمر این سازمان به برکت آن ضروری است.

در این راستا لازم است دلایل موفقیت سازمان اطلاعات سپاه به عنوان قوی ترین و بزرگترین سرویس امنیتی منطقه بیان شود.

سازمان اطلاعات سپاه یک سرویس چند منظوره است که دارای قابلیت های مختلف داخلی و خارجی به طور همزمان است و در انجام ماموریت ها منحصر به فرد است:

– اطلاعات سپاه یک سرویس کاملا مردمی است که مبتنی بر توانمندی های انقلابی توده های مردم ایران و عموم مردم در سراسر جهان است و خدمتی کاملا مبتنی بر مردم است.

– اطلاعات سپاه با حضور مستقیم از آسیای میانه تا مرزهای آفریقا، گسترده ترین شبکه را در منطقه دارد.

در حوزه دفاعی و اطلاعاتی نظامی، سپاه تنها کشور منطقه است که دارای سامانه های جمع آوری اطلاعات فضایی بومی در منطقه است که قادر است اطلاعات بصری لازم را برای اهداف خود جمع آوری و با دانش و نرم افزارهای تخصصی بومی تفسیر کند. .

این دستاورد با داده های جمع آوری شده توسط حسگرهای الکترونیکی و الکترواپتیکی پیشرفته برای جمع آوری داده های پهپادهای محلی در بردهای مختلف کوتاه، متوسط ​​و بلند با مدت پرواز بیش از 24 ساعت و همچنین جمع آوری داده ها ترکیب شده است. پایگاه‌های با پوشش زمینی، تخته‌ها و ارتفاعات مختلف، قابلیت‌های اطلاعاتی نظامی قدرتمند و منحصربه‌فردی را در اختیار فرماندهان نظامی ما قرار می‌دهند که عملیات موشکی و هوایی سال‌های اخیر علیه عین‌الاسد، دیرالزور، پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی و… دیگران با شکوه هستند مثال ها.

با توجه به گستردگی شبکه اطلاعاتی در داخل کشور، این سازمان به کوچکترین واحدهای تقسیمات کشوری یعنی. حتی به روستاهای سراسر کشور و فرصتی بی نظیر برای برقراری امنیت پایدار در داخل کشور. این سازمان در آغاز جنگ اطلاعاتی با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی جبهه استکبار، جمهوری اسلامی ایران را به جزیره ثبات در منطقه تبدیل کرده و از سوی دیگر برای آنها به کابوس تبدیل شده است. در سالهای اخیر.

اطلاعات سپاه به عنوان مجرب ترین نهاد امنیتی کشور پس از ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسین طیب در دوره جدید با تغییر ساختار و تحت عنوان سازمان اطلاعات سپاه موفق به شناسایی تغییرات راهبردی و تاکتیکی شد. طرحی نوین در حوزه اطلاعاتی و امنیتی در سراسر جهان به عنوان الگوی دوران دفاع مقدس، سازمان موفق به حفظ الگوی کلاسیک، الگوبرداری از پارادایم و چریکی جدید شد، این الگوبرداری از مسلمانان حجت السلام و طیب دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است. :

1- با پارادایم کلاسیک هم افزایی داشت و مخالف آن نبود.

2- اختلال در خوانش نقشه دشمن نسبت به روش امنیتی ما.

3. پوشش برخی از شکاف های امنیتی و نقاط کوری که در طول سال ها وجود داشته است، مانند نقاط کور رادار.

4- گزینه های جدول سیستم را برای رویارویی با حریف ضرب و متنوع کنید.

مهمترین ویژگی این پارادایم امنیتی جدید، نگاه چریکی به اهداف بود که از طریق نقطه گذاری هزینه رویارویی را به شکلی غیرقابل تصور کاهش می داد.

این مدل که در چندین دانشگاه امنیتی و اندیشکده دشمن ارزیابی و تدریس شده است، بر اساس چند شاخص تعریف شده است:

– اطلاعات مبتنی بر شریعت ناب اسلام (ص)

– اطلاعات مبتنی بر معنویت و عقلانیت

– اطلاعات و امنیت بر اساس محور استان

– اطلاع رسانی مبتنی بر مردم سالاری دینی و ارتقای رضایتمندی مردم

– تولید امنیت بر اساس فقه اطلاعات

– اطلاعاتی که هدفشان افراد با مشارکت عمومی است

– اعتماد به تولید دانش درونی برای اطلاعات و اعتماد به جوانان

اجرای این مدل در کوتاه مدت نتایج باورنکردنی به همراه داشت و به سرعت امنیت متزلزل را به امنیت پایدار در سال های 1367 و 1368 تبدیل کرد و به تدریج زمینه حمله اطلاعاتی به قلب دشمن را فراهم کرد. زیرا نتایج زیر را به همراه داشت:

1- ارتقاء اطلاعات از سطوح تاکتیکی به سطوح رهبری

2- حفظ رهبری در دفاع و ورود فعال به منطقه تهاجمی

3- گسترش نگاه رسالت به جغرافیای جهان اسلام

4- گذار از رویکرد انفعال و غافلگیری محض به رویکرد پیش بینی و پیشگیری

5- مقایسه و پیشی گرفتن از سرویس های اطلاعاتی غرب و نظام سلطه با وجود نابرابری سرمایه و فناوری و ….

لذا در این مدت با توجه به مطالب مطرح شده اقدامات بی نظیری صورت گرفت که هم در حوزه ضد جاسوسی فعال و هم در زمینه اطلاعات تهاجمی شاهکاری به حساب می آید و بارها تحسین دوستان و دشمنان را به دنبال داشته است. این دستاوردها ذکر شده است:

حمایت از سیاست خارجی کشور و ایفای نقش اشرافی و تدافعی در تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، ضمن مقابله با نفوذ و انحراف طرف آمریکایی و اروپایی در مذاکرات هسته ای.

مقابله با طرح‌های آمریکا و رژیم برای تحمیل موشک‌های ثانویه و مذاکرات منطقه‌ای در سال‌های اخیر با افشای نقشه‌های دشمن

تضمین حضور جاسوسان و عوامل نفوذی در آمریکا و رژیم صهیونیستی

نبرد اطلاعاتی برای مقابله با امنیت در برابر خدمات دشمن و ناامنی پیش روی رژیم در منطقه و فلسطین اشغالی

شکستن تحریم ها و ایجاد فرصت های اقتصادی با نبرد اطلاعاتی

باج دهی دشمن را در مذاکرات هسته ای محدود کنید

ایجاد فرصت های استراتژیک منطقه ای با انعقاد موافقت نامه های امنیتی

جلوگیری از ناامنی و خرابکاری در زمان های خاص، از جمله انتخابات گذشته

جلوگیری، خنثی کردن و خنثی کردن چندین عملیات تروریستی

پیگیری و حل مشکلات و مسائل نویدبخش اجتماعی و اقتصادی

ایجاد و تقویت ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی در محور مقاومت

جلوگیری از انعقاد معاهدات استعماری و غارت منابع و سرمایه های کشور از جمله قراردادهای نفتی و اجرای گروه ویژه اقدام مالی – FATF

پاکسازی عناصر و شبکه های جمع آوری اطلاعات اتباع خارجی در گلوگاه های اقتصادی کشور

مقابله شدید و بی پروا با مفاسد اقتصادی و مفسدان از نقاط قابل اعتماد دشمن است

در بسیاری از موارد عملیات پیچیده کلاهبرداری اطلاعاتی را بر روی سرویس های دشمن انجام دهید

و…

مروری بر برخی از موارد مطرح شده در رسانه ها در دوران ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسین طیب بر سازمان اطلاعات سپاه، نشان از رویارویی فعال، چند جانبه و پرثمر این سازمان دارد که هر یک به زخمی شدن دشمنان خارجی و داخلی و داخلی می انجامد. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به «مهم‌ترین، تأثیرگذارترین و محبوب‌ترین سرویس اطلاعاتی» منطقه تبدیل کرد:

مواردی چون: زم، کایلی گیلبرت، نازنین زاغری، نارنجی، شارلوت والر (لوتی)، جیسون رضائیان، نزار زکا، مارشال، فریبا عادلخواه، دری اصفهانی، عماد شرقی، باقر و سیامک نمازی، پرونده محیط زیست و حضور جاسوسانی مانند. مراد طاهباز و کاووس سید امامی افتتاحیه ترور حاج کاسم در کرمان جاسوس آلمان (جشنواره برلین) کیف مدل عنکبوت پاشنه چپ درگیری با کانال های جنجالی تلگرام شرکت 13 (موسیقی) پرونده شهرزاد میر گلی خان , پرونده انحراف و جاسوسی جاسوس رسمی انگلیس پرویز سطوتی , پرونده و بقایای ماموران رسمی انگلیس سازماندهی شده تحت عنوان جریان انحرافی , پرونده شرکت های یهودی در بازی سازی , کشف خرابکاری در سایت فردو , پرونده لهستانی جاسوس (جاسوس موشکی) )، یک مورد خرابکاری در زمینه ژنتیک و مواد تراریخته، یک مورد نفوذ به شرکت های نوپا، یک مورد دیپلماسی خط دوم، یک مورد آیسک، یک مورد از ریچارد نیو، یک مورد مورد جیمز (reg. شبکه جاسوسی)، پرونده گرداب، پرونده شبکه بی بی سی فارسی، پرونده قمار (میلاد خاتمی)

و پرونده های اقتصادی متعدد از جمله برادران روزچنگ، برادران سلطان پتروشیمی، برادران کاستینگ، سکوی نفتی گمشده، قرارداد با آلکاتل، فساد ارزی بانک ملت، دانیال زاده، مهدی جهانگیری، حسین فریدون، دلالان پتروشیمی، کروز و عظام. خودرو و بانک ایران مال، شبکه اخلالگر در توزیع کالاهای اساسی و توزیع ارز دولتی، واگذاری های معضل اصل 44 مانند صنعت کشاورزی مغان و نیشکر هفت تپه، فساد در واردات خودروهای خارجی، قاچاق بزرگ و متعدد سوخت. شبکه ها، دلالان نفت، ده ها انباشت و شبکه کشف ده ها هزار تن دام، جلوگیری از انتقال غیرقانونی معادن در کشور، مبارزه با فساد در صنعت حمل و نقل هوایی و ریلی، شبکه های بزرگ قاچاق داخلی، کانون وکلا، پرونده لواسان ، پرونده بابک زنجانی، حسن رعیت، پدیده شاندیز، هفت سنگان و. .. که برآورد می شود منجر به بازگرداندن بیش از 60 تریلیون تن اموال عمومی در سال های گذشته از مفاسد اقتصادی شود، آزادسازی 2 میلیارد و 300 میلیون دلار و امکان آزادسازی 7 میلیارد دلار سرمایه عمومی در خارج از کشور شد.

بنابراین به نظر می رسد با توجه به شکل گیری امنیت پایدار و باثبات در کشور و ناامنی های گسترده برای دستگاه های امنیتی جهان، مناطق جابجایی رأس سازمان اطلاعات پس از تمدید مکرر و با توجه به هم افزایی نیروهای انقلابی بیشتر شود. بیش از ارتقای اطلاعات در دوره جدید و حضور موثر رئیس جمهور سابق در عرصه های دیگر در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید