آیا ایلان ماسک اینترنت ماهواره ای را به گوشی های معمولی می آورد؟

اسپیس ایکس این سرویس را با همکاری اپراتور آمریکایی T-Mobile آزمایش خواهد کرد. در واقع، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) به اسپیس ایکس مجوزی برای یک دوره آزمایشی 6 ماهه اعطا کرد که شامل 2000 دستگاه آزمایشی و 840 ماهواره است.

صفحه سرویس Direct to Cell دسترسی یکپارچه به متن، صوتی (تماس صوتی) و داده یا اینترنت را برای همه تلفن های LTE در سراسر جهان ذکر می کند. با این سرویس می توانید به شبکه استارلینک متصل شده و در مناطق مختلف از خشکی تا دریا از آن استفاده کنید.

این سرویس سال آینده ظاهر می شود اما در ابتدا فقط امکان ارسال پیامک را دارد و از سال 2025 کاربران به اینترنت ماهواره ای دسترسی خواهند داشت.

به گفته استارلینک، تمامی گوشی های LTE قابلیت اتصال به شبکه را دارند و برای استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک روی گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر سخت افزار یا نرم افزار گوشی نخواهید داشت و نیازی به برنامه ویژه

باید منتظر ماند و دید که این سرویس در کدام کشورها راه اندازی می شود و البته قیمت آن برای مصرف کنندگان چقدر خواهد بود. در ابتدا قرار است Direct to Cell به عنوان یک سرویس بتا در دسترس کاربران قرار گیرد.