آیا ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟

آیا ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟

در درمان ایمپلنت دندان، یک پایه تیتانیومی در داخل استخوان فک قرار داده می شود و یک دوره زمانی به این پایه داده می شود تا با استخوان فک ترکیب شود. یکی از انواع ایمپلنت های دندانی، ایمپلنت های یک روزه هستند. با ایمپلنت های یک روزه، پایه ایمپلنت همراه با یک پوشش موقت برای فرد قرار می گیرد و پس از مدتی پوشش اصلی روی پایه قرار می گیرد.

به همین دلیل امکان ساخت ایمپلنت دندان در یک جلسه وجود ندارد. اگر زمان برای شما بسیار مهم است، می توانید از ایمپلنت یک روزه استفاده کنید.


ایمپلنت یک روزه چیست؟


ایمپلنت یک روزه

نام دیگر ایمپلنت فوری ایمپلنت دندانی یک روزه است که به معنی جراحی در یک جلسه است. این نوع ایمپلنت ممکن است برای همه مناسب نباشد و بهتر است قبل از انجام جراحی دندان، مشاوره های زیادی داشته باشید تا تجربه بدی از جراحی دهان نداشته باشید.


ایمپلنت فوری دندان چیست؟


ایمپلنت دندان فوری نوع دیگری از این جراحی است که در آن مدت درمان و مدت جراحی کوتاه شده و در زمان کوتاه تری انجام می شود. با این ایمپلنت فرآیند قرار دادن پیچ تیتانیوم به سرعت انجام می شود و سپس تاج ها قرار می گیرند. بسیاری از افرادی که این روش کاشت را انتخاب می کنند پس از جراحی راضی هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد این روش را انتخاب می کنند.


چرا همه ایمپلنت های فوری دندان را انتخاب نمی کنند؟

انتخاب روش ایمپلنت دندان Instant برای همه نیست. انتخاب این روش به توصیه پزشک بستگی دارد. به سلامت دهان و دندان نیز بستگی دارد. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که فک و دهان شما شرایط مطلوبی برای کاشت فوری دارد، می توانید این کار را انجام دهید.


شرایط ایمپلنت فوری چیست؟

شما باید انجام دهید ایمپلنت دندان در حالت عادی شرایطی را داشته باشید که این شرایط در ایمپلنت فوری اهمیت بیشتری دارد و این اهمیت در طول درمان نیز قابل مشاهده است. در زیر به برخی از اصطلاحات مهم آن می پردازیم:


سلامت لثه

یکی از مهمترین موارد در ایمپلنت دندان سلامت لثه. اگر لثه ها به اندازه کافی قوی نباشند و آسیب هایی مانند عفونت دیده باشند، نمی توانند پیچ ​​را به خوبی بگیرند. به همین دلیل در صورت وجود مشکل در لثه ها باید سه تا چهار ماه برای رفع آنها وقت بگذارید.


سلامت استخوان فک

یکی دیگر از عوامل موثر، زمان و جریان درمان است ایمپلنت دندان این استخوان فک است. در برخی موارد، بیماران با مشکلات استخوان فک مواجه می شوند و نیاز به پیوند استخوان دارند تا فک برای پذیرش پیچ آماده شود. در این مرحله باید حداقل چهار و حداکثر شش ماه برای این پیوند زمان بگذارید تا استخوان فک به خوبی بهبود یابد.


مراقبت از دهان مهمتر از ایمپلنت است

در تاپیک جراحی دندان مراقبت از دهان برای قرار دادن صحیح ایمپلنت بسیار مهم است. اگر بعد از یک دوره جراحی ایمپلنت از دهان خود مراقبت نکنید، فک شما دچار انحراف می شود و شکل طبیعی و سالم خود را از دست می دهد. در این صورت باید به یاد داشته باشید که حتی اگر دندان های ناسالمی دارید، نباید از بهداشت دهان و دندان غافل شوید تا بهترین نتیجه را بعد از عمل بگیرید.


مزایای ایمپلنت فوری دندان چیست؟


مزایای ایمپلنت فوری

این روش کاشت طول درمان کوتاه تری دارد و بنابراین در مقایسه با ایمپلنت های معمولی عوارض کمتری دارد. علاوه بر این، از آنجایی که مدت عمل کوتاه است، بیمار فشار روانی و درد کمتری را تجربه می کند. اگر لثه های سالمی دارید، این نوع ایمپلنت برای شما بسیار مناسب است. زیرا ایمپلنت فوری بافت لثه را از بین نمی برد و تاثیر کمتری در تخریب آن دارد.


فرآیند ایمپلنت دندان فوری


ایمپلنت دندان ایمپلنت های فوری و معمولی فرآیندهای متفاوتی دارند. در مرحله بعد، روند کاشت فوری را بررسی خواهیم کرد:
با ایمپلنت فوری چندین سوراخ به طور دقیق در فک ایجاد می شود و پیچ های ایمپلنت داخل آن ها قرار می گیرد. ما به قسمت متفاوت این نوع ایمپلنت در مقایسه با ایمپلنت معمولی می رسیم. جایی که نیازی نیست ماه های طولانی و سخت را سپری کنید. با ایمپلنت فوری به جای روکش های دائمی از روکش موقت استفاده می شود. این کار کاشت را کامل می کند، اما ما یک مرحله دیگر داریم. پس از گذشت چند ماه از قرار دادن ایمپلنت روی فک، پروتزهای اصلی با دقت زیادی به ایمپلنت ها متصل می شوند. پس از این مرحله فرآیند ایمپلنت به پایان می رسد و می توانید دندان های کاشته شده خود را مشاهده کنید.
آیا ایمپلنت های دندانی بلافاصله برای همه دندان ها مناسب هستند؟

همانطور که بحث شد ایمپلنت دندان نظر دندانپزشک باید بلافاصله مورد توجه قرار گیرد. اما این روش اغلب برای دندان های جلویی استفاده می شود و به همین دلیل این دندان ها قابل رویت هستند. اما از نظر پزشکی بهتر است زمان بیشتری در این ناحیه برای دندان های آسیاب صرف شود. برای آشنایی بیشتر با مراحل کاشت دندان به صورت ویدئویی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

فیلم ایمپلنت دندان


تفاوت بین ایمپلنت معمولی و ایمپلنت فوری چیست؟

یکی از مهم ترین سوالات مطرح شده تفاوت این دو نوع جراحی است. حتما به خاطر داشته باشید که در نوع قرار دادن ایمپلنت طبیعی و فوری تفاوتی وجود ندارد، تفاوت فقط در روند انجام کار است. به این ترتیب تمام مراحل طبیعی کاشت در یک دوره کوتاه چند روزه انجام می شود. به طور کلی هر دو ایمپلنت بسته به استفاده و مراقبت شما در برخی موارد باید هر ده سال یکبار تعویض شوند.


آخرین کلمه


ایمپلنت دندان یکی از پرکاربردترین روش ها در جراحی دهان است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند تا بتوانند بهترین ها را تجربه کنند. در این میان بسیاری از افراد با ناآگاهی سعی در انجام این فرآیند دارند. ورود به این عملیات بدون دانش کافی علاوه بر هزینه های بالا منجر به عدم نتیجه خوب می شود. در تمام این مراحل، پزشک نقش مهمی در بار روانی و همچنین نوع جراحی دارد که باید برای یافتن یک دندانپزشک متخصص تلاش کنید. ایمپلنت دندان انتخاب کنید. حتی اگر برنامه ای برای کاشت ایمپلنت دندان ندارید، به یاد داشته باشید که سلامت دندان ها و لثه های خود را جدی بگیرید. ما در این مقاله سعی کرده ایم ایمپلنت فوری و شرایط آن را بررسی کنیم. هیچ عمل یا جراحی نمی تواند جایگزین دندان های اصلی انسان شود. اما ایمپلنت را می توان جایگزین قابل قبولی برای دندان انسان دانست.



دیدگاهتان را بنویسید