آیا برادران دوباره فاتحه انتخابات را می خوانند؟

آیا برادران دوباره فاتحه انتخابات را می خوانند؟

یکی از رسانه های اصولگرای ما مدعی است که علی لاریجانی قصد دارد در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کند تا فضای سیاسی را محک بزند. اما واکنش علی لاریجانی سریع، دقیق، واضح، منطقی و قاطع بود.

دو کلمه کلیدی در پاسخ لاریجانی وجود دارد که اگرچه ممکن است مبهم به نظر برسند، اما در باطن کاملاً واضح هستند. این دو کلمه کلیدی تطهیر و برادران هستند.

در واقع لاریجانی اعلام می کند که در انتخابات شرکت نمی کند زیرا جریانی وجود دارد که قصد پاکسازی بیشتر انتخابات را دارد و به دنبال افرادی کاملا داخلی، مطیع و منظم برای ورود به مجلس است که رای مثبت یا منفی آنها در مجلس است. بر اساس ژست یا پیام یا پیامک از جناحی باشد. این اصلاح نهایی مونتاژی است که دناپلاس SUV را استخدام کرده و می سازد.

نتیجه رفتار جریانی که به دنبال تطهیر است، منجر به نابودی رکن اصلی جمهوری اسلامی می شود که متکی به رای واقعی مردم است و کاریکاتور مضحکی از دموکراسی را به نمایش می گذارد.

تایچه سال‌ها تحت لوای نظارت انتخاباتی (که حتی با شدت آن، اگر توسط جریان‌های معتقد به رای مردم اداره شود، می‌تواند یک احترام نیم‌قلبی به دموکراسی باشد)، در ریشه‌های دموکراسی نفوذ کرد. ستون اصلی انقلاب است و تیچه بادستان به جای طرد شدن در راس آن می نشیند.

نمونه آن انتخابات سال 1400 بود که چند رئیس جمهور بالقوه عملاً سلاخی شدند تا یکی از آن ها انتخاب شود تا مورد توجه تبرکاران قرار گیرد.

حتی زمانی که نظر صریح سران کلاب مبنی بر «مظلوم بودن» یکی از کاندیداها اعلام شد، نه از آیت الله جنتی و شورای نگهبان و نه از قوه قضائیه که وظیفه مبارزه با ظلم است (و در راس آن قرار داشت) خبری نشد. رئیس جمهور فعلی در آن زمان بود) او را برای خود در نظر گرفت. سخنان و نظرات رهبر را به راحتی کنار می گذاشتند و کسی را نیش نمی زدند.

انتخاباتی که در سال 1400 شاهد بودیم و گاه در دوره های قبل (مانند مجلس، ریاست جمهوری و صاحب نظران) مردم را به سخره می گیرند و اصطلاح انتخابات را منحرف می کنند و یک پله بالاتر، نظام جمهوری اسلامی را منحرف می کنند.
مسئولین این تحریف و در پاسخ کوتاه لاریجانی از آنها تعبیر به برادران می شود کاری کردند که در دو انتخابات اخیر میزان مشارکت بسیار پایین باشد و البته چنین میزان مشارکتی به مذاق «برادران» شیرین است. بعید نیست که خاکستر انتخابات 1402 یکی باشد و جام او همان.

مواضع اخیر لاریجانی ممکن است ضربه ای باشد به کسانی که هنوز به نظام و مردم معتقدند قبل از اینکه «الرحمن» جدیدی برای رأی مردم خوانده شود و «فاتحه» به این زودی ها بر سر زبان ها نرود.

دیدگاهتان را بنویسید