آیا بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس توسط حراست مجلس جعل شد؟

آیا بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس توسط حراست مجلس جعل شد؟

در کشاکش این امضاها و تکذیب‌ها، هیچکس نمی‌داند که آیا انصراف نمایندگان از نامه‌شان به دلیل ترس از کمپین‌های انتقاد از نمایندگان است یا در بهارستان افراد و جریان‌هایی هستند که حتی بدون جعل امضای نمایندگان می‌کنند. دانش آنها

اعتماد نوشت: روز ۲۴ آبان، ۲۲۷ نماینده مجلس یازدهم با صدور بیانیه ای معترضان را «مبارز» (که آنها را یاغی و آشوبگر نامیدند) خواندند و از قوه قضائیه خواستند حکم «قصاص» (قصاص) را علیه آنها اجرا کند.

در بخشی از این بیانیه که توسط احمد امیرآبادی فراهانی قرائت شد، آمده است: ما نمایندگان این ملت از همه مسئولان کشور از جمله قوه قضائیه تقاضا داریم هرچه سریعتر با مبارزان برخورد کنند و به رزمندگان عبرت دهند. با هر لباس و لباسی.» اتحاد و قصاص را اجرا کنیم تا به همگان ثابت شود که جان و مال و امنیت و ناموس مردم عزیز ما خط قرمز این نظام است و با هیچکس سازش نخواهد کرد. خبری که در فضای مجازی با سرعت جریان و باد دست به دست هم داد و انتقادات زیادی از سوی نمایندگان به همراه داشت.

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به نامه نمایندگان در توییتی نوشت: رفتار نمایندگانی که خواستار اعدام معترضان شدند دور از انتظار نبود. یک نماینده منتخب با رای بسیار کم، چرا نباید خواهان اعدام افرادی باشد که از نمایندگی او تخلف می کنند؟ اگر چنین درخواستی نکنند، برخلاف وظیفه خود عمل می کنند و این عجیب و غیرمنتظره است.»

دامنه اعتراضات نمایندگان به حدی گسترده شد که حتی مولوی عبدالحید در نماز جمعه این هفته زاهدان به آن واکنش نشان داد. امام جمعه اهل سنت زاهدان نامه 227 نماینده مجلس یازدهم برای اعدام معترضان را اسفناک خواند و پرسید: آیا سایر مجالس دنیا نیز مانند شما چنین می کنند؟

با افزایش انتقادات از نمایندگان، بلافاصله کمپین هایی در توییتر و اینستاگرام و سایر شبکه ها برای اطلاع نمایندگانی که چنین نامه ای را امضا کرده بودند به راه انداخت. در واقع منتقدان این نامه از مردم می خواستند که نسبت به نمایندگان مردمی که چنین نامه ای را امضا کرده اند واکنش نشان دهند و از رای دادن به آنها در انتخابات مجلس آتی خودداری کنند.

بازار معافیت در حال داغ شدن است

با افزایش انتقادات از نمایندگان مردم در حاشیه مجلس، کم کم زمزمه هایی مبنی بر عدم امضای این نامه توسط نمایندگان مردم به گوش می رسید. برخی از نمایندگان به خبرنگاران نزدیک خود پیام دادند که این نامه به همت اعضای جبهه پایداری منتشر شده و تنها دلسوزان این جبهه آن را امضا کرده اند.

ساعاتی پس از این گزارش ها، خبرگزاری تسنیم (بازوی رسانه ای اصولگرایان) اعلام کرد: طی چند ساعت گذشته نامه ای با امضای 227 نماینده مجلس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن نامه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین وال است. مسلمین آژه ای. از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست شد تا پرونده دستگیرشدگان و گروگان‌ها را در زمره محاربه قرار دهد زیرا ماهیت این نامه از اساس جعلی و کذب است.

تسنیم در ادامه می نویسد: در اثبات کذب بودن این نامه مصادیق متعددی از کذب و جعل وجود دارد که آن را با نامه های رسمی شورای اسلامی متمایز می کند. اول اینکه تاریخ نامه قبل از قرائت بیانیه در اتاق شورای اسلامی است و اساسا متن نامه جعلی با متن بیانیه خوانده شده در مجلس متفاوت است.

نمونه دومی که جعلی بودن نامه را نشان می دهد، نام آقایان امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی است که در صورت عدم عضویت این 2 نفر در حال حاضر به عنوان 2 نماینده مجلس به عنوان امضا کنندگان نامه ذکر شده اند. مسئولیت معاونت رئیس و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهردار تهران مسئولیت دارند.

از دیگر نشانه های جعلی بودن این نامه امضای نهایی آن است که در پایان نامه که به امضای اعضای هیأت رئیسه مجلس رسیده است، هیچ یک از امضاکنندگان از اعضای فعلی هیأت رئیسه مجلس نیستند. ، به جز آقای «عبدالرضا مصری» و «احمد امیرآبادی فراهانی».

در پایان این گزارش تاکید شده است: «لازم به ذکر است که در روزهای اخیر تحرک شدیدی علیه بیانیه نمایندگان صورت گرفته است. در بیانیه قرائت شده در صحن علنی مجلس بر انتقام قاتلانی که خون مردم را ریخته اند تاکید کردند و نمایندگان بین اغتشاش و اعتراض تفاوت قائل شدند و اساساً از کسانی که هستند سخنی به میان نیامد. معترضان اما مرتکب خشونت و خونریزی نشدند، بلکه تأکید شد.
چرا امضا می کنید و چرا امتناع می کنید

اما این تکذیب نه تنها دردی از محافظه کاران و اعضای جبهه پایداری التیام نداد، بلکه بر حجم انتقادات از سوی آنان افزود. عباس عبدی که در دور قبل نسبت به اظهارات نمایندگان واکنش نشان داده بود، طبق معمول در توییتر خود نوشت: «بعد از 5 روز انتشار این خبر را تکذیب کردند. پیش از این هیچ یک از افرادی که نامشان در زیر نامه آمده است آن را تکذیب نکردند. چرا؟ چون فکر می کردند حتما برایشان امضا کرده اند و نباید تکذیب کنند و انکار آن برایشان گران تمام می شود. بدتر از این است که آنها امضا کنند.”

این تحلیلگر سیاسی در پایان توئیت خود نوشت: جالب اینکه در تکذیبیه نوشتند این نامه در ساعات آخر منتشر شده است. در حالی که اخبار مربوط به 5 روز پیش است. اکنون پس از سخنان مولوی عبدالحمید، به زشتی او پی بردند و او را تکذیب کردند. «البته از ابتدا تعداد زیادی از نمایندگان از انتشار آن مطلع شدند و اگر امضا نمی کردند باید بلافاصله تکذیب می کردند.

در کشاکش این امضاها و تکذیب‌ها، هیچکس نمی‌داند که آیا انصراف نمایندگان از نامه‌شان به دلیل ترس از کمپین‌های انتقاد از نمایندگان است یا در بهارستان افراد و جریان‌هایی هستند که حتی بدون جعل امضای نمایندگان می‌کنند. دانش آنها

دیدگاهتان را بنویسید