آیا ترامپ به پایان عمر سیاسی خود رسیده است؟

آیا ترامپ به پایان عمر سیاسی خود رسیده است؟

روز جدید: کشف اطلاعات طبقه بندی شده از تفرجگاه ترامپ در فلوریدا اولین باری است که رئیس جمهور آمریکا به نقض قانون جاسوسی متهم می شود، اتهامی که می تواند به زندگی سیاسی ترامپ پایان دهد.

دادگاه فلوریدا روز جمعه متن حکم بازرسی از اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را منتشر کرد. این اقدام نادر پس از آن صورت گرفت که ترامپ مانند همیشه سعی کرد با علنی کردن تفتیش اف‌بی‌آی از خانه‌اش، توجه مردم را به خود جلب کند. پس از انتشار این خبر افکار عمومی آمریکا در مورد علت این اقدام پرسش هایی را مطرح کردند و دولت جو بایدن نیز در نامه ای به دادگاه خواستار انتشار حکم تفتیش منزل ترامپ برای احضار عمومی شد.

بر اساس این دستور، دونالد ترامپ به دلیل نقض احتمالی قانون جاسوسی آمریکا تحت بازجویی قرار دارد. بر اساس گزارش های منتشر شده، اف بی آی 11 مجموعه اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه شامل 4 مجموعه اسناد فوق سری، 3 مجموعه اسناد طبقه بندی شده و یک مجموعه اسناد فوق سری/حساس را در جریان بازرسی از اقامتگاه ترامپ در فلوریدا کشف و ضبط کرد. . ، اسنادی که به عنوان اسناد طبقه بندی شده طبقه بندی می شوند. به طور مشخص، ترامپ متهم به نقض قانون حفاظت از اطلاعات دولتی و قانون جاسوسی ایالات متحده در مورد جمع آوری، انتقال و نگهداری اطلاعات دفاعی و همچنین ممانعت از اجرای عدالت است. این اولین بار است که یک رئیس جمهور آمریکا به دلیل نقض این قوانین مورد بازجویی قرار می گیرد. با این حال، جزئیات بیشتری پیرامون کیفرخواست ترامپ وجود دارد و یک نماینده جمهوری خواه از دادستان کل آمریکا خواسته است که این جزئیات را نیز منتشر کند.

با این حال، ترامپ و متحدانش به روش معمول خود به اف بی آی حمله کردند و این سازمان را به کار سیاسی متهم کردند. دموکرات ها در پاسخ به ادعاهای ترامپ و حامیان جمهوری خواه، ترامپ را به سوء استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده و تلاش برای سیاسی کردن اقدامات FBI متهم کردند. با این حال، ترامپ خواستار انتشار اسنادی شده است که در خانه اش پیدا شده است که گفته می شود شامل اسناد هسته ای است. در حمایت از ترامپ، برخی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز جمعه یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند و این اقدام را اقدامی سیاسی با هدف تضعیف موقعیت جمهوری‌خواهان در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره توصیف کردند.

در خصوص پیامدهای این اقدام اف‌بی‌آی، برخی کارشناسان معتقدند که این اقدام اعتماد حامیان ترامپ را به نهادهای فدرال از بین برده و انگیزه بیشتری برای حمایت از ترامپ ایجاد کرده است، مشروط بر اینکه این امر با محکومیت ترامپ اتفاق بیفتد و منجر نشود. تا پایان عمر سیاسی خود.

دیدگاهتان را بنویسید