آیا حذف پرسپولیس از آسیا یک رسوایی تاریخی برای فوتبال ماست/خارج از لیست خرید؟ بازی را بپرس!

ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798628

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا یک ننگ تاریخی بود و چنین اتفاقی قابل پیش بینی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پدیده گفت: روزهای خوبی را در این شهر سپری کردم و حضور دوباره در مشهد برایم جای خوشحالی است. هواداران پرسپولیس در مشهد به گرمی از ما استقبال کردند که جای تشکر دارد. در روزهایی که بیماری عروق کرونر قلب بسیار گرم است، باید بسیار مراقب باشند و سلامت آنها برای ما مهم است. امیدوارم در خانه بمانند و بازی را از تلویزیون ببینند، چون خدای ناکرده نمی خواهیم کسی مشکلی پیش بیاید. ما می خواهیم همه بیشتر مراقب سلامت خود باشند.

وی افزود: امیدوارم فردا خوب بازی کنیم. از نظر جدول خیلی مهم است که بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. باید 90 دقیقه فشار بالا را پشت سر بگذاریم. فوتبالی که تیم پدیده در چند هفته اخیر انجام داده، فوتبال خوبی بوده و طبق برنامه پیش رفته است. پدیده در انتقال به حمله بسیار سریع است و باید مراقب باشیم.

سرمربی پرسپولیس گفت: پدیده با توجه به شرایطش خودکشی می کند. آنها به دنبال امتیاز این بازی هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند و با آرامش بیشتری بازی می کنند. بازی آسانی نداریم و این را به بازیکنانم گفتم. برای کسب سه امتیاز باید سخت و با انگیزه کار کنیم. هدف ما برد است و این پیروزی و سه امتیاز به راحتی به دست نمی آید. باید بیشتر از مسابقات قبلی بدویم تا بتوانیم سه امتیاز را بگیریم. امیدوارم در پایان مسابقه خوبی باشد.

گل محمدی گفت که تیمش از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته است، قبول این موضوع برای من سخت است، همه ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم و نمی‌دانم چطور توضیح بدهم، اما کسانی که به تنهایی این کار را انجام داده‌اند، باید این موضوع را قبول کنند. این یک ننگ تاریخی برای فوتبال ماست، آنها 10 روز فرصت دارند برای این 10 روز، امیدواریم که رای تغییر کند، اما اگر این اتفاق نیفتد، انگیزه بازیکنان و فوتبالیست های ایرانی برای قهرمانی و گذراندن آنها از بین خواهد رفت. مراحل بالاتر کاهش می یابد. این یک رویداد دردناک است. چه کسی و چگونه می خواهد میلیون ها طرفدار را ملاقات کند؟

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور بیرانوند در لیست خرید این تیم گفت: در مورد بازی صحبت کنید. بحث نقل و انتقالات در نشست خبری پیش از بازی مربوط به بازی نیست.

سرمربی پرسپولیس در خصوص غیبت این تیم برای دیدار با پدیده گفت: امید عالیشاه، وحدت حنان اف، علی شجاعی، حامد پاکدل و محمد شریفی مصدوم هستند و مدت زیادی است که حال خوشی نداریم.

گل محمدی در پاسخ به اینکه نیم فصل در راه است و شاید برخی بازیکنان به دلیل حذف از لیگ قهرمانان آسیا قصد جدایی از این تیم را داشته باشند و اینکه آیا این موضوع روی بازی فردا تاثیر می گذارد یا خیر، گفت: نمی خواهم. می گویند تاثیر خواهد گذاشت اما ما اکنون در لیگی پرفشار هستیم که پیروزی برای ما مهم است. این نباید روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد اما ما واقعا برای رسیدن به این مرحله تلاش کردیم تا خود را به عنوان یکی از مدعیان معرفی کنیم. تلاش می کنیم قهرمان شویم تا جایی که تیم های بهتری هستند بازی کنیم و خودمان و توانایی هایمان را نشان دهیم، اما متاسفانه این اتفاقات می افتد.

وی در خصوص اینکه پدیده (شهر هودرو) به عنوان باشگاه قبلی خود هنوز مبلغ رضایتنامه سرمربی را از پرسپولیس دریافت نکرده است، گفت: من به کارکنان شهرهدرو یا پدیده همین را گفتم. مبلغ پرداخت نشده است. کارکنان پدیده ها حق دارند از این موضوع ناراحت باشند. من تا جایی که می توانستم با مدیرانی که در باشگاه کار می کردند صحبت کردم اما نمی دانم چرا این موضوع حل نشد. شرمنده ام و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

سرمربی سابق پدیده درباره اعظم و برخی از کارکنان سابقش که از باشگاه شهرهدرو پرسیده اند و اینکه آیا از این مشکل مطلع است یا خیر، گفت: اطلاعات دقیقی ندارم. آقای اعظم دستیار ما نبود. من در مورد کادر پزشکی نمی دانم و نمی دانم، اما نمی دانم کسی می خواهد یا خیر.

گل محمدی برای اینکه دو سال پیش توانست یک تیم خصوصی را به لیگ قهرمانان آسیا بیاورد و امروز همین تیم در پایان لیگ و گزینه های سقوط قرار دارد و حالا در تیم ملی پرسپولیس قرار دارد که امروز از آسیا حذف شد. او گفت: «محرمانه بودن تفاوتی ندارد. وقتی ورزش در اولویت نیست، زیرساخت های مناسبی نداریم، کاری برای آینده انجام نداده ایم و فقط می خواستیم ورزش داشته باشیم، همین.

وی ادامه داد: این اتفاقاتی که می افتد قابل پیش بینی است و شاید 10 سال پیش می شد پیش بینی کرد که در 10 سال آینده چه اتفاقی می افتد. این زمانی اتفاق می افتد که ورزش در اولویت نباشد و ورزش برای جوانان و همه افراد در بخش حرفه ای و قهرمانی در اولویت نباشد. موارد دیگر در اولویت ما هستند. من هرگز در ورزش ندیده ام که برنامه ریزی خوب و امکانات در سطح خوبی داشته باشم.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه فکر می کنم با گذشت دو سال از جدایی اش از فوتبال مشهد، نماینده این شهر نیم فصل برای بقا در لیگ برتر نمی جنگد، گفت: فوتبال مشهد پویا است و بازیکنان و مربیان خوبی دارد. از نظر استعداد و امکانات نسبت به برخی استان ها خوب است. صحبت هایی که من داشتم رایج بود و در مشهد صددرصد اتفاقی که افتاد این بود که برنامه ریزی خاصی برای ورزش و فوتبال وجود نداشت. طبیعتا این اتفاق در فوتبال ما و در خیلی از استان های دیگر افتاده است و فوتبال ما در استان ها و حتی کشوری فراز و نشیب های زیادی دارد. ثبات و زیرساخت لازم در سازمان فوتبال ما وجود ندارد. به دلیل بی ثباتی تصمیم گیری به دست افراد مختلفی می افتد که هر کدام حرفی می زنند و تصمیم می گیرند در نهایت چه اتفاقی بیفتد و این اتفاقات برای ورزش ما عادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید