آیا خودروهای فرسوده اجازه ورود به مناطق آزاد را دارند؟

آیا خودروهای فرسوده اجازه ورود به مناطق آزاد را دارند؟

بر اساس اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت، امکان ورود کالاهای وارداتی به مناطق آزاد قبل از سال ۱۳۹۸ بدون انتقال ارز به سرزمین اصلی وجود دارد.

بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، کالاهای وارد شده به مناطق آزاد و ویژه تا قبل از تاریخ 1397/01/01 قابل واردات به سرزمین اصلی می باشد.

به استناد بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات شماره 168988 مورخ 11/02/1402 و اشاره به مصوبات جلسه 12/01/1301 هماهنگی کارگروه موارد خاص; مقرر شد در خصوص کالاهایی که قبل از تاریخ 1396/01/01 وارد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده و در حال حاضر قصد ورود کالا از مناطق اصلی را دارند، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز از محل بند 9 می باشد. ماده 38 قانون نامه اجرایی آیین نامه صادرات و واردات باید ارائه شود.

مطابق با اجرای مصوبات فوق، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز در سامانه جامع تجارت با نقطه تحویل ارز «بند 9 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات – واردات به سرزمین اصلی کالا با قبض انبار مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ 1397/01/01″ برای این کاربران ارائه شده است.لازم به ذکر است جهت ثبت سفارش از این محل تحویل ارز جهت بررسی صحت زمان رسیدن کالا در منطقه، اخذ مجوز از «دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» ضروری است.

از آنجایی که در اطلاعیه سامانه جامع تجارت هیچ محدودیتی ذکر نشده است، گمان می رود دولت مجوز ورود خودروهای موجود به مناطق آزاد سرزمین اصلی را از طریق روش غیرانتقال ارزی صادر کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید