آیا خون حاج قاسم به قلدری سایبری پایان می دهد؟

ساعت: 18:42
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797205

طرفداران قلدری سایبری سالهاست فریاد می زنند اما این بار گویا خون حاج قاسم در بحث فضای مجازی گره خورده و رسوایی بی عدالتی و نقض حقوق بشر غرب در فضای مجازی را برملا می کند. تهدیدی که انتظار می رود کارکنان در اسرع وقت با آن مواجه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ آمریکا قبل از ترور ناجوانمردانه و شیوای رهبر محبوب جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، در درجه اول در معرض دید ایرانیان، ساکنان جغرافیای مقاومت و جهان بود.

ملت ایران مختصات دشمن خود را دقیق‌تر درک کردند، ملت‌های ساکن در مناطق جغرافیایی مقاومت به دشمن صلح، ثبات و آرامش در منطقه یقین پیدا کردند و جهان متوجه شد کشوری که مدعی دفاع از حقوق بشر است. حکومت شیطانی برای از بین بردن مخالفان خود چه تروریست ها و کارهای شیطانی انجام می دهند؟

اما رسوایی آمریکا بیش از اینها به نظر می رسد و فرض بر این است که همین الان خون حاج قاسم در جریان استکبار جهانی است تا انشاءالله بتواند استکبار جهانی را ریشه کن کند.

* ترور سردار سلیمانی این بار در فضای مجازی

شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از شهادت حاج قاسم عکس های حاج قاسم را از این شبکه اجتماعی حذف و صفحاتی که تصویر سردار موکومت را منتشر می کنند را مسدود کرد.

همچنین با توجه به اینکه امسال در آستانه دومین سالگرد فرماندهی سپاه قدس، کاربران فضای مجازی دو هشتگ #قهرمان و قهرمان # را به ترند جهانی در توییتر و اینستاگرام تبدیل کردند، بار دیگر شاهد بی عدالتی و نابرابری و ظالمانه بودیم. سلیقه در فضا ما مجازی بودیم و این هشتگ ها و پست های حاوی این هشتگ ها در اینستاگرام حذف شد و بسیاری از عکس های سردار در توییتر از دسترس خارج شد.

واتس اپ همچنین گزارش داد که این پیام رسان تعداد زیادی حساب کاربری را که تصاویر سردار سلیمانی را منتشر کرده بودند، حذف کرده است.

یعنی نیروهای استعماری به رهبری آمریکا علاوه بر ترور فیزیکی حاج کاسم به دلیل اینکه مدافع حقوق بشر و آزادی بیان هستند، این بار سردار سلیمانی را در فضای مجازی به قتل رساندند.

موضوعی که دیروز در دیدار با اعضای خانواده و کارکنان در بزرگداشت سردار فقید حاج قاسم سلیمانی واکنش رهبر معظم انقلاب را برانگیخت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره فرمودند: «امروز هم مستکبران از نام او می‌ترسند، از یاد او می‌ترسند. در فضای مجازی نگاه کنید – احتمالا بیشتر از من می دانید. با اسمش چیکار میکنن این یک تنبیه دیگر است، بلکه مجازاتی است برای ما و کارمندان در فضای مجازی کشور که بفهمند باید چه کار کنند تا دشمن نتواند آنطور که می‌خواهد، آنجا که می‌خواهد رفتار کند. و بنابراین فضای مجازی موجود در جهان زیر کلید مستکبران قرار گرفته است. از نام او نیز می ترسند و از تکثیر او می ترسند; الگو یعنی این – می ترسند زیاد شود.

برکناری سردار سلیمانی تنها موضوعی نیست که استکبار جهانی با کنترل میزان و نحوه نمایش آن در فضای مجازی به عنوان مهمترین ابزار عملیات روانی و مدیریت احساسات و ذهن مردم به دنبال کنترل فضای جامعه جهانی است.

در سال های گذشته داعش خونخوار در زمان حیات خود اجازه داشت فعالیت های خود را کاملاً آزادانه توزیع کند و مخالفان جمهوری اسلامی می توانستند انواع شورش های خیابانی را در اینستاگرام تبلیغ کنند و یا به هیچ وجه نمی شد محتوای مستهجن و غیراخلاقی را ممنوع کرد. شهادت، مقاومت و مانند آن ممنوع است و منجر به حذف محتوا و حتی اکانت می شود.

* خونی که از استکبار جهانی خارج نمی شود

حذف چهره صلح طلب حاج قاسم که برای برقراری صلح در منطقه به چشم ظالمان و خونخواران مانند داعش می رود، نیت پلید رهبران کنترل اینترنت و فضای مجازی را آشکار کرده است.

نه اینکه قبلاً چنین رویکردی در فضای مجازی وجود نداشته است. در گذشته غرب احساسات و علایق مشابه مردم را کنترل می کرد و فرهنگ بومی مردم را در زمینه های مختلف جایگزین می کرد، اما این امر آشکار نشد. با این حال، افراد بصیر به وضوح این اقدامات کنترلی را در فضای مجازی احساس کردند.

اشاره به ولی فقیه این استبداد مؤید این سؤال است و اشاره مستقیم ایشان به این شیوه استبداد نشان می دهد که موضوع چقدر برای کشور جدی است.

اکنون که دست غرب عملاً به روی همه باز است، باید جلوی این ظلم و این ظلم بزرگ در فضای مجازی گرفته شود و اجازه ندهیم استکبار بیشتر در فضای مجازی گسترش یابد. گویی این بار هم خون حاج قاسم فضای مجازی ما را پاک می کند.

* راهکارهای مقابله با ظلم استکبار در فضای مجازی

اکنون که مشکل بر همگان روشن شده و ضرورت مقابله با حمله دشمن از طریق ابزارهای فضای مجازی مشخص شده است، باید راهکارهایی نیز برای مقابله با این تهدید اندیشیده شود.

راه حل اول تقویت شبکه ملی اطلاعات است تا در صورت ممنوعیت دسترسی ایران به اینترنت، تمامی فعالیت ها در کشور قطع نشود و شبکه جایگزینی برای بانک ها، خدمات دولتی و دولتی، خدمات ارتباطی و سایر شبکه ها ایجاد شود. خدمات مبتنی بر . .

شبکه ملی اطلاعات همچنین می تواند زمینه ساز استقرار سامانه های حساسی باشد که نیازمند امنیت بالایی هستند و تهدید این سامانه ها می تواند زندگی روزمره مردم را مختل کند، مانند سامانه هوشمند سوخت وزارت نفت که همین چند ماه پیش آزمایش شد.

راه حل دوم شاید ابداع ابزارهایی برای تحت فشار قرار دادن شرکت های بزرگ اینترنتی برای ارائه خدمات وب باشد تا یک روز نتوانند تصاویر یکی از محبوب ترین چهره های کشورمان را پاک کنند و روز دیگر با جسارت بیشتری در این زمینه عمل کنند. نگرش.

طرح موسوم به «حمایت از مصرف کننده سایبری» چنین هدفی را دنبال می کرد که البته به دلیل نبود پیوست رسانه ای مناسب و از سوی دیگر اخاذی و نشر اکاذیب علیه آن رد شد، اما آنچه در این بود. توجه، دسترسی ایرانیان به خدمات شبکه را محدود نکرد، بلکه از سلطه مطلق و خودسری شرکت های بزرگ اینترنتی در فضای مجازی کشور جلوگیری کرد که از منظر کارشناسی نیز قابل اجرا به نظر می رسید.

این اولین بار نبود که این طرح مطرح می شد، اما پیش از آن نمونه ای از آن در کشور همسایه مان ترکیه اجرا شد که باعث شد اینستاگرام در این کشور نماینده ایجاد کند و طبق قوانین این کشور عمل کند. کشور؛ این دقیقا همان مشکلی است که بسیاری از منتقدان طرح دفاعی را به خود گرفته اند و می گویند: اینستاگرام کجا خواسته های ما را می پذیرد!؟

طرح دفاعی جنبه های نسبتاً و جامعی را در این زمینه بررسی می کند و امیدواریم با براندازی کمیته ویژه به زودی به تصویب مجلس برسد و بتواند به سرعت بخشی از قلدری های سایبری را برطرف کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید