آیا دفاتر پنجشنبه تعطیل هستند؟ | روز جدید

در متن پایانی بند (4) تصویب نامه «قبلی» هیات وزیران، به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات کار و کار کلیه دستگاه های اجرایی (موضوع ماده (5) آمده است. ) قانون مدیریت کارمندان دولت) و بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی از 15 ژوئن تا 15 سپتامبر هر سال از ساعت 6 صبح تا 13 بعد از ظهر. تمامی دستگاه های اجرایی موظفند یک ساعت قبل از پایان کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان کار دستگاه های سرمایشی را خاموش کنند. به منظور رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، مؤسسات شرکت کننده موظفند ساعات باقیمانده را به عنوان دورکاری تعیین کنند. اکنون ساعت کاری در اصلاحیه جدید از ساعت 6 صبح تا 14:45 خواهد بود.

اما این مصوبه با مخالفت کمیسیون تطبیق مجلس مواجه شد زیرا نمایندگان معتقد بودند در این صورت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر الزام حضور 44 ساعته کارکنان در هفته به طور کامل اجرا نمی شود و قانون دورکاری. همچنین پس از لغو دوره پیک کرونا نیز اعمال نمی شود.

بنابراین گزارش، محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور طی نامه ای آخرین مصوبه هیات وزیران را که بر اساس آن تغییراتی در متن مصوبه قبلی اعمال شد، اعلام کرد.

بر اساس آخرین مصوبه هیات وزیران، عبارت «و پایان کار»، «تا ساعت 13» و «دستگاه های قابل اعمال برای رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، برای تعیین ساعات باقیمانده به عنوان دورکاری الزامی است». از متن قبلی حذف می شود و بر این اساس ساعت کاری کلیه دستگاه های اجرایی تا نیمه شهریور از ساعت 6 الی 14:45 خواهد بود.

بدیهی است والدینی که هر دو در دستگاه های اجرایی شاغل هستند، طبق مصوبه هیات وزیران، دستگاه ها در تعامل با یکدیگر موظفند با زمان شناور شروع کار یکی از والدین کارمند که یک فرزند خردسال دارد کارمندان زن که سرپرست خانوار با فرزندان صغیر هستند نیز مشمول این تصمیم هستند.

بر اساس اعلام محمد روح الامینی؛ بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک ها، معاون نوسازی اداری، سازمان اداری و استخدامی کشور، ساعت شروع به کار ساعت 6:30 می باشد. یعنی همکاران ساعت 6 سرکار هستند و سرویس دهی از ساعت 6:30 الی 13:00 و پنجشنبه از ساعت 6:30 الی 12:00 می باشد. همچنین امکاناتی مانند بیمارستان ها و امکاناتی که به صورت 24 ساعته به مردم خدمات ارائه می کنند، ساعات کاری آنها مانند قبل خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: تمامی دستگاه های اجرایی ستاد موظفند ساعت کاری را از ساعت 6 صبح تا 14 و 45 دقیقه برای رعایت محدودیت 44 ساعته مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا کنند. فقط موسساتی که 6 روز در هفته خدمات ارائه می کنند می توانند با رعایت مبلغ قانونی پایان ساعت کاری را تغییر دهند. بنابراین با توجه به اظهارات این مسئول و همچنین با توجه به اینکه در اصلاحیه اخیر ساعات کاری روزانه بیش از 8 ساعت در روز برای جبران تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه، پنجشنبه ها ادارات دیگر تعیین شده است. نسبت به موسسات خدماتی مانند بانک ها، بیمارستان ها و غیره. بسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید