آیا دوران افتخار کریستیانو رونالدو به پایان رسیده است؟

آیا کسی یک نمونه فیزیکی کامل به نام رونالدو را ترجیح می دهد؟ ماشین گلزنی بی امان که به نظر می رسد در یک آزمایشگاه ساخته شده است، اما آیا گواهی زنده بر ارزش تلاش و تلاش انسانی است؟ یا مسی، شخصیتی روح مانند با استعداد آسمانی که به او اجازه می دهد نه تنها بازی زیبا را انجام دهد، بلکه می تواند آن را کنترل کند، به این معنی که شاهکارهای به ظاهر غیرممکن هر بار که در زمین قدم می گذارد نه تنها ممکن بلکه محتمل می شوند؟

این بحث نزدیک به دو دهه است که بسیاری از هواداران فوتبال را به دو دسته تقسیم کرده است. اما آیا پایان این دوره نزدیک است؟ آیا زمان رونالدو در اوج بالاخره به پایان می رسد؟

آیا دوران افتخار کریستیانو رونالدو به پایان رسیده است؟

سقوط رونالدو از افتخار

مسی به عنوان برنده GOAL50 سال 2023 معرفی شد که این هفتمین موفقیت این بازیکن آرژانتینی بود و رکورد او را افزایش داد. و با توجه به موفقیت تاریخی او در مسابقات قهرمانی جهان در قطر در فصل گذشته، پیروزی او جای تعجب نداشت. اما نکته تکان دهنده این بود که رونالدو حتی در مسیر مسابقه هم حضور نداشت. برنده 5 توپ طلا که سال گذشته یازدهم شد، اصلاً در لیست برجسته سال 2023 نبود و نشان می دهد که اعتبار او در 12 ماه گذشته چقدر کاهش یافته است.

پس رونالدو تمام شد؟ آیا دیگر هرگز نخواهیم دید که او برای غنائم اصلی و معتبرترین جوایز بازی مبارزه کند؟ یا ممکن است سال 2024 شاهد بازگشت پرشور رونالدو باشیم؟

آیا دوران افتخار کریستیانو رونالدو به پایان رسیده است؟

ضد گلوله یا شکست؟

واضح است که فصل 2022-2023 برای رونالدو به همان اندازه که برای مسی پیروز بود، وحشتناک بود، فاجعه تلویزیونی که شهرت او را از بین برد. این مهاجم پس از خدشه دار کردن شهرت خود در منچستریونایتد با حذف اجباری از اولدترافورد در بدترین شرایط ممکن (مصاحبه پیر مورگان)، به دنبال ساکت کردن منتقدان خود در جام جهانی بود. درست قبل از اولین بازی پرتغال، او گفت که منتقدانش اسلحه دارند و برای شلیک به او صف کشیده اند، اما او احساس می کند زره پوش است. اما در پایان یک تورنمنت فاجعه بار که در آن بارها به نفع گونزالو راموس کنار گذاشته شد، او شکست خورده به نظر می رسید. پس از شکست پرتغال در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل مراکش، رونالدو حتی برای تشکر از هواداران کشورش مکث نکرد و مستقیماً به سمت تونل حرکت کرد، در حالی که آشکارا ناراحت شد و متوجه شد که حضور (احتمالاً) نهایی او در جام جهانی با شرمندگی به پایان رسیده است.

آیا دوران افتخار کریستیانو رونالدو به پایان رسیده است؟

دور شدن از باشگاه های بزرگ اروپایی

عملکرد ضعیف و عصبانیت رونالدو در قطر، امید به انتقال او به یکی از باشگاه های مطرح اروپا را از بین برده است. در همین حین، اختلاف او با ایجنتش خورخه مندز بالا گرفت زیرا مندس نتوانست به هیچ یک از باشگاه های بزرگی که در اختیار رونالدو بود، انتقال دهد. دستمزدهای بالا یکی از عوامل بازدارنده بود. اکثر تیم های اروپایی احساس می کنند که دردسرهای رونالدو با توجه به اتفاقات شش ماه اخیر ارزشش را دارد. در نهایت او مجبور شد اروپا را ترک کند و مبلغ هنگفتی را که برای تبدیل شدن به چهره جدید لیگ حرفه‌ای عربستان به او پیشنهاد شده بود، بگیرد.

نفوذ رونالدو در عربستان سعودی

به راحتی می توان فهمید که چرا عربستان سعودی حاضر بود این همه پول روی رونالدو سرمایه گذاری کند. شاید قدرت ستاره پرتغالی در زمین رو به کاهش باشد، اما برند CR7 مثل همیشه قوی است. نفوذ رونالدو در یک سال گذشته مشهود بوده است، با انتقال او به عربستان سعودی که باعث شد چندین بازیکن مطرح دیگر نیز از این روند پیروی کنند. همانطور که نیمار اخیرا گفت: همه چیز از کریستیانو رونالدو شروع شد.

رونالدو همچنان تمایل زیادی به کسب عنوان قهرمانی دارد اما از نظر ورزشی نمی توان 6 ماه اول حضورش در عربستان را چیزی جز شکست دانست. همچنین به یاد داشته باشید که النصر در ماه ژانویه در صدر جدول لیگ قرار گرفت و پس از الاتحاد دوم شد. یک مقام دوم دیگر می تواند بهترین فصل باشد زیرا الهلال هم اکنون در حال برگزاری است.

آیا دوران افتخار کریستیانو رونالدو به پایان رسیده است؟

دوباره در لیگ حرفه ای عربستان می درخشد

با این حال، همه چیز از دست رفته نیست. با این حال، ممکن است شاهد بازگشت رونالدو به GOAL50 در سال 2024 باشیم. اولاً، مفهوم لیگ حرفه‌ای عربستان با خریدهای تابستانی تغییر کرد و همه جهان را وادار کرد که بنشینند و تماشا کنند. طبیعی بود که استاندارد و جایگاه بازی آنها پس از ورود فوتبالیست های معتبر اروپایی بالا برود. اینطور نیست که به این زودی ها پولشان تمام شود. عربستان سعودی قصد دارد به هزینه های خود ادامه دهد زیرا تلاش می کند به یکی از تأثیرگذارترین لیگ های فوتبال جهان تبدیل شود.

در نتیجه، بازی در خارج از اروپا ممکن است دیگر مانعی برای افتخارات فردی بزرگ نباشد و این خبر خوبی برای رونالدو خواهد بود که در 32 بازی در لیگ عربستان 31 گل به ثمر رسانده است. با توجه به اینکه ما در مورد یکی از حرفه ای ترین بازیکنان روی کره زمین صحبت می کنیم که به خود می بالد که در اوج بدنی قرار دارد، به احتمال زیاد رونالدو تا پایان فصل 2023-2024 به این کار ادامه خواهد داد. اما نکته کلیدی این است که بلافاصله پس از آن چه اتفاقی می افتد.

آیا دوران افتخار کریستیانو رونالدو به پایان رسیده است؟

پایان عالی در آلمان

جایگاه رونالدو به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران مدت هاست که تثبیت شده است. هیچ اتفاقی که از الان تا پایان دوران حرفه ای او رخ دهد نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد. رکوردها و مدال های او گویای خود هستند. با این حال، امیدهای او برای یک فینال بزرگ به عملکرد او در یورو 2024 بستگی دارد، که احتمالاً آخرین تورنمنت مهم او در سطح بین المللی است (اگرچه حضور در جام جهانی 2026 را نمی توان منتفی دانست!). اگر هم رونالدو و هم پرتغال در آلمان بدرخشند، به جرات می توان گفت که او در رقابت برای GOAL50، توپ طلا، بهترین بازیکن سال و هر جوایز دیگری در سال آینده خواهد بود.

و نکته این است که چنین چیزی غیر ممکن نیست. 10 گل از 50 گل رونالدو در سال 2023 برای تیم ملی پرتغال بود که با رکورد کامل 10 پیروزی از 10 بازی به یورو راه یافت. با توجه به عمق استعدادی که روبرتو مارتینز در اختیار دارد، آنها بدون شک یکی از قابل توجه ترین تیم های این مسابقات هستند.

سرمربی اسپانیایی سابقه از دست دادن نسل های طلایی را دارد، اما قرعه کشی فوق العاده با او مهربان بوده است. پرتغال در یکی از گروه‌های ضعیف‌تر (ترکیه، جمهوری چک و یکی از تیم‌های یونان، گرجستان، قزاقستان و لوکزامبورگ) قرار گرفته است و با اول شدن تا مرحله نیمه‌نهایی با برنده یک گروه دیگر روبرو نخواهد شد. .

از این نظر، تصور شورش رونالدو در آلمان در تابستان آینده دشوار نیست و او دوباره همه ما را به این سوال وا می دارد که آیا ما ترافل را ترجیح می دهیم یا خاویار.