دوران توجه ویژه به اروپا به پایان رسیده است/ دیپلماسی متعادل و هوشمند دیوار تحریم ها را خواهد شکست

ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801793

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان هوشمندانه سیاست متعادلی را با کشورهای مختلف دنبال کند و تنها به دیوار غربی متکی نباشد، می تواند موضوع را ادامه دهد. توسعه و رونق اقتصادی دیوار تحریم ها فرو خواهد ریخت.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با تاکید بر اینکه روسیه شریک قدرتمندی برای جمهوری اسلامی ایران است که با همکاری دو کشور منافع دو ملت را تامین می کند، گفت: تبادلات اقتصادی با روسیه می تواند در سطح وسیعی در کشور موثر باشد. “

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه می تواند در حوزه های مختلف که در سال های اخیر مغفول مانده است، تحول آفرین باشد، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان هوشمندانه سیاست متعادلی را با کشورهای مختلف دنیا و فقط تا دیوار غربی در پیش گیرد. موضوع توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور ادامه خواهد یافت و دیوار تحریم ها فرو خواهد ریخت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا باید بداند دوره ای که دولت ایران نگاه ویژه ای به آنها داشت به ملت ایران بود اما دیپلماسی دولت سیزدهم به دنبال کوتاه کردن آن است. اروپا و غرب.

عزیزی با اشاره به اینکه تبادلات اقتصادی با اوراسیا و شانگهای فرصت های خوبی برای تقویت همکاری با کشورهای دارای منافع مشترک با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سیاست خارجی ایران در حالی که استراتژی های منطقه ای و متوازن را دنبال می کند، تخم خود را در سبد قرار نمی دهد. سیاست با کشورهای همسایه در مذاکرات با اروپا.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: متأسفانه در دولت گذشته سیاست روابط منطقه ای کشور را به سرعت در مسیر اعتماد یک طرفه غرب که در هشت سال گذشته در خطر بوده است، مجبور کرده بود. یعنی هیچ شنودی در دولت برای این شورا وجود نداشت.

عزیزی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در تلاش برای دیپلماسی چند محصولی و سیاست متوازن و روابط نزدیک و دوستانه با کشورهای شرقی است تا راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ملت عملیاتی شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید