مذاکرات آینده با نسخه دولت قبلی انجام نمی شود / دوران اعتماد بدون حمایت غرب به پایان رسیده است

زمان: 09:42
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777648

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون حمایت به کشورهای غربی اعتماد نخواهیم کرد ، گفت: مذاکرات باید مطابق قانون مصوب مجلس انجام شود و نباید 10 سال به طول انجامد ، مجلس انتظار کوتاه مدت دارد و مذاکرات ثمربخش “بودن.

محمد حسن اسفری ، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه مجلس و دولت به طور مشترک و هماهنگ به دنبال به رسمیت شناختن حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران هستند ، گفت: مجلس و دولت به طور جدی به دنبال لغو تحریم ها هستند و به هیچ وجه قانونی برای لغو تحریم ها اعمال نمی کنند. به “آنها نمی آیند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال مذاکره با نرمی قهرمانانه است ، گفت: ما به بهانه مذاکرات از حقوق هسته ای مردم ایران دست نمی کشیم ، اما مجلس تأکید می کند که خواسته های هسته ای ایران باید در چارچوب برآورده شود. قانون اقدام استراتژیک “

وی گفت: “اروپا و ایالات متحده باید حقوق از دست رفته ما را احیا کنند.” ما بدون بازگشت به هیچ یک از تعهداتی که قبلاً گرفته بودیم اقدام می کنیم.

اسفری با بیان اینکه اگر بخواهند ما را پشت میز مذاکره بگذارند و تحریم ها را لغو نکنند ، جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست کاهش قهرمانانه خود را رها می کند گفت: این در ماههای اخیر به نفع آمریکا و اروپا نیست. بر سر میز مذاکره ایالات متحده و اروپا را بر آن داشته تا برای از سرگیری مذاکرات که موضع قبلی خود را پس گرفته اند ، علاقه مند شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به تفاوت های دولت سیزدهم با دولت قبل در زمینه سیاست خارجی گفت: دولت سیزدهم به طور جدی به دنبال رفع تحریم ها و بازگرداندن پول های بلوکه شده به جمهوری اسلامی است. ایران حفاظت از حقوق هسته ای کشور نفی می شود و نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دوران خوش بینی برای آمریکا به پایان رسیده است ، گفت: زمانی که آمریکایی ها برای لغو تحریم ها علیه ملت ایران اقدام کنند ، به آمریکا اعتماد خواهیم کرد.

اسفری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در 8 سال گذشته راهی را که دولت قبل طی کرده است ادامه نخواهد داد ، گفت: روش مذاکرات در این دولت با گذشته متفاوت خواهد بود و بدون شک دید خوش بینانه ای که در طول مذاکرات قبلی وی گفت:

وی با بیان اینکه بدون حمایت به کشورهای غربی اعتماد نخواهیم کرد ، تاکید کرد: مذاکرات باید با اجرای قانون مصوب مجلس انجام شود و اگر مذاکرات 10 سال به طول نینجامد ، مجلس انتظار دارد مذاکرات کوتاه و ثمربخش باشد.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید