گرانی های اخیر نتیجه چاپ پول بدون حمایت دولت قبل است/ افزایش اعتماد عمومی با تحقیقات میدانی دولت درباره مشکلات

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784417

گدری ابیانه گفت: دولت قبل پول های بی پشتوانه زیادی چاپ کرد که اثر آن تا 6 ماه دیگر مشخص می شود، یعنی افزایش و افزایش اخیر چاپ پول های بدون پشتوانه مربوط به دولت بعدی روحانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص معرفی صد روزه نخست وزیری گفت: باید گفت که آزادسازی پول های بلوکه شده از قبل در آمریکا آغاز شده است و آمریکا هرگز قصد ندارد آزاد کردن پول ایران مسدود نیست. اما انتشار 3.5 میلیارد دلار دستاورد نسبتا خوبی است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیوند معیشت مردم به برجام و مذاکرات خارجی امری مشترک است، رئیس دولت چنین سیاستی ندارد اما در عین حال تلاش می کند روابط مستحکمی بر اساس حقوق ملت ایران برقرار کند. با کشورهای همسایه و دیگر کشورها مرعوب نمی شوند.» آمریکا و تهدیداتش نیاز به موفقیت دارند و این که به شدت از هزینه های تشریفاتی و اسراف پرهیز می کنند، باید برای همه اولویت داشته باشد.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه دولت باید بودجه کلانی را برای پرداخت حقوق کنار بگذارد، گفت: اگر همین کسری بودجه را داشته باشیم، دولت باید سالانه 600 هزار میلیارد تن بپردازد در حالی که روحانی مدعی خالی بودن خزانه است. تحویل داده شد، اما خودش خزانه ای از بدهی های فوق العاده را به دولت عمومی سپرد.

وی افزود: دولت قبل پول های بی پشتوانه زیادی چاپ کرد که معمولاً تا 6 ماه دیگر اثر آن مشخص می شود، یعنی. افزایش اخیر در چاپ پول های بدون پشتوانه در دولت روحانی به تعویق افتاده است.

یکی از خیانت های دولت روحانی این بود که در پایان دوره خود شروع به افزایش حقوق اعم از استادان، مسئولان و… کردها کرد، با علم به اینکه منابع مالی لازم برای مطالبه از اینها را ندارد. طبقاتی که دولت نه تنها آنچه را که ندارند به آنها می دهد، بلکه مجبور می شود برای آنها افزایش حقوق نیز فراهم کند.

قدیری ابیانه ادامه داد: اگر دولت یازدهم بخواهد این افزایش ها را تامین کند باید بیشتر از قبل پول بدون پشتوانه چاپ کند و چاپ پول بدون پشتوانه برابر است با کاهش ارزش پول ملی و کاهش ارزش پول ملی یعنی گرانی.

وی گفت: گرانی در عین حال این افزایش دستمزد را جبران می‌کند و برای کسانی که حقوق نمی‌گیرند و استخدام می‌شوند، مشکلات جدی ایجاد می‌کند، زیرا وقتی جنسیت گران‌تر می‌شود، نه تنها برای کارکنان حقوق بگیر، بلکه برای همه اتفاق می‌افتد.

این کارشناس سیاسی گفت: بنابراین تعجب می کنم کسانی که خود را فرهنگی و فرهنگی می دانند بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور دستمزد بیشتری می خواهند و حتی با وجود تحریم و صادرات نفت در جاهایی می نشینند. «به شدت سقوط کرده است و خزانه بدهکار است.

گدیری ابیانه گفت: مردم به دلیل اقدامات دولت روحانی و سوء استفاده نزدیکانشان اعتماد زیادی به دولت از دست داده اند.

وی افزود: دولت اصلی با حضور فعال و حضور در صحنه اعتماد مردم را به دولت و شخصیت آنها افزایش داده است و این اعتماد لازمه مشارکت مردمی است. در حالی که نگران زخم بستر روحانی بودیم، باید مشتاق دریافت سر تاج باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امیدوارم با روال دولت و وزرای جوان و تحصیلکرده در قدرت، موفقیت های خوبی حاصل شود.

قدیری ابیانه ادامه داد: اما اگر بهترین و بی نقص ترین عملکرد دولت را داشته باشیم اما عموم مردم به تعهدات خود عمل نکنند نباید انتظار تحول بزرگی داشته باشیم زیرا نقش مردم در پیشرفت امور بسیار مهم است. . “

وی افزود: متاسفانه ساعات کار مفید در ایران بسیار کم است و در عین حال یکی از اسراف کننده ترین ها در دنیا هستیم، فقط مصرف گاز ما نصف کمتر از اروپا است. در بسیاری از موارد دیگر ما بیش از حد مشغول هستیم.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اصلاح سبک زندگی اقتصادی و فرهنگی عموم مردم یک ضرورت است. اگر این اصلاحات انجام شود کمک قابل توجهی به پیشرفت کشور و رفع مشکلات و رفع تحریم ها می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید