توافق با چین فرمولی جدا از روند مذاکره است/ دوران دیپلماسی تک بعدی به پایان رسیده است

ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801176

نماینده مردم راش در مجلس شورای اسلامی گفت: دوران دیپلماسی تک بعدی گذشته است و همه مسائل داخلی به مذاکرات وین گره نمی خورد.

«جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا از همه فرصت های بین المللی چه در منطقه و چه در بین کشورهای فرامنطقه ای استفاده کند، گفت: دوران دیپلماسی تک بعدی به پایان رسیده است و همه مسائل داخلی به وین نمی رود.

وی با تاکید بر اینکه ایران باید روابط خود را با کشورهای همسایه به ویژه شرق آسیا تقویت کند، تاکید کرد: از یک سو تبادل گاز با کشورهایی مانند ارمنستان و آذربایجان و از سوی دیگر عضویت در توافقنامه شانگهای اهمیت دیپلماسی منطقه ای را نشان می دهد. توافق با چین نشان می دهد که دستگاه دیپلماسی از همه فرصت های آسیایی استفاده می کند در حالی که مذاکرات در وین شدید است.

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه توافق با چین بدون شک فرمولی جدا از روند مذاکرات است، ادامه داد: اروپایی ها همواره به دنبال تامین منافع آمریکا بوده اند و حتی علاقه خود را به همسویی با آمریکا از دست داده اند، بنابراین نمی توانند به تنهایی وارد عمل شوند. زمان مذاکره باید تحت تاثیر آمریکا و صهیونیست ها تصمیم بگیرند.

نماینده مردم راش با اشاره به اینکه البته به نظر می رسد در این دوره از مذاکرات اروپا کمی منطقی تر از گذشته شده اند، گفت: همچنان به دنبال مزاحمت هستند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه توافق ایران و چین تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت، گفت: ایران به دنبال استفاده از همه امکانات دیپلماسی است، بنابراین بدون اولویت دادن به موضوعی خاص، همه موضوعات موجود به صورت همزمان مطرح می شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید