آیا سوخت سوزی عامل آلودگی هوای تهران است؟

آیا سوخت سوزی عامل آلودگی هوای تهران است؟

یکی از اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی تاکید کرد: در نیروگاه های تهران از سوخت گازوئیل استفاده نمی شود. بلکه دلیل اصلی تشدید آلودگی هوای تهران وجود ترکیبات کربن و گوگرد در سوخت خودروها است.

به گزارش کارن نوئه : هادی بیگی نژاد درباره علل آلودگی هوای کلان شهرها در فصول سرد سال گفت: زمانی که هوا گرم است شاهد گردش هوا هستیم. اما با سرد شدن هوا و زمانی که اختلاف دمایی بین لایه‌های بالایی هوا و لایه‌های پایینی نزدیک سطح زمین زیاد نباشد، چرخش هوا رخ نمی‌دهد که در فصول سرد سال با آن مواجه هستیم. امسال.

ما در نیروگاه های تهران مازوت نمی سوزانیم

وی ادامه داد: این پدیده باعث می شود ذرات آلاینده در هوای نزدیک به سطح زمین باقی بماند و زمینه آلودگی هوا را فراهم می کند. اینکه ادعا کنیم دلیل افزایش آلودگی هوای تهران سوختن سوخت نیروگاه هاست اشتباه است. ما در نیروگاه های تهران از نفت کوره استفاده نمی کنیم، در نیروگاه های دیگر سوخت مازوت داریم اما در نیروگاه های تهران از مازوت استفاده نمی شود.

بنزین و گازوئیل مورد استفاده در خودروها ترکیبات کربنی ایجاد می کنند

نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی تصریح کرد: اگر فرض کنیم حدود 5 میلیون خودرو در تهران وجود دارد، اگر به آن یک میلیون موتورسوار اضافه کنیم، حدود شش میلیون خودرو و موتورسیکلت در تهران وجود دارد و طبیعتا این وسایل نقلیه وجود دارد. یا گازوئیل هستند یا بنزین می سوزانند. وقتی ذرات بنزین و گازوئیل با هوا مخلوط می شوند و می سوزند، ترکیبات کربنی ایجاد می کند. برخی از این ترکیبات کربنی به صورت دوده و برخی دیگر به صورت دوده نیستند، گاهی اوقات ترکیبات گوگردی نیز از این طریق وارد هوا می شود.
روزانه تناژ بالایی گاز کربن و گوگرد در تهران تولید می شود

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه روزانه تناژ بالایی گاز کربن و گوگرد در تهران تولید می شود که فقط مختص خودرو است و صنایع و واحدهای تولیدی نیز این ترکیبات را تولید می کنند، گفت: این تناژ بالا از ترکیبات کربن و گوگرد. در فصل سرما وارد هوا می شود که اصلا چرخش ندارد.

چاره ای جز کنترل تردد خودروها و فعالیت واحدهای تولیدی نداریم

بیگی نژاد اضافه کرد: تنها راه حل کوتاه مدت برای کنترل این وضعیت، استفاده کمتر از مواد غذایی شخصی و کاهش ساعات کاری واحدهای تولیدی است و فعالیت واحدهای تولید کننده مونوکسید کربن، دی اکسید کربن، اکسید گوگرد و ترکیبات کربنی باید محدود شود. .

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هم مردم و هم مسئولان مسئول کنترل آلودگی هوا هستند، گفت: بار دیگر تاکید می کنم طبق گزارشی که به کمیته انرژی رسیده است، در نیروگاه های تهران از نفت کوره استفاده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید