خودروها عامل اصلی آلودگی هوای سمنان / سوخت غیراستاندارد یورو 2 هستند


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839011

سعید شکری گفت: سمنان شهری افسرده است و متاسفانه در بحث آلودگی هوا فقط شهرهای شهری مطرح می شود در حالی که در سمنان این رقم بسیار نزدیک به آلودگی هوای تهران و حدود 75 درصد است و بیشترین دلیل آن مربوط به خودروها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید شکری کارشناس محیط زیست استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص منظره خطرناک آلودگی هوای سمنان اظهار داشت: سمنان شهری افسرده است و متاسفانه فقط شهرهای شهری در بحث آلودگی هوا مطرح می شود در حالی که در سمنان این موضوع رقم بسیار نزدیک به آلودگی هوای تهران حدود 75 درصد است.

شکری در ادامه اذعان می کند: ناکس یا دی اکسید نیتروژن حاصل از سوزاندن سوخت های فسیلی در ساعات اوج بار ترافیکی سمنان غلظت آن نگران کننده است و به حدود 2000 می رسد.

به گفته این کارشناس محیط زیست، یکی از دلایل آلودگی هوای سمنان کیفیت پایین بنزین در استان سمنان است و برای تهیه بنزین بی کیفیت به گاراژها مراجعه می کنیم تا هر تعداد تعویض فیلتر بنزین را دریافت کنیم. ایستگاه های خدمات

این کارشناس محیط زیست گفت: بر اساس قانون هوای پاک سال 92 همه شهرهای بالای 200 هزار نفر باید از سوخت یورو 4 استفاده کنند اما در سمنان با وجود بیش از 700 هزار نفر جمعیت همچنان از سوخت یورو 2 استفاده می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سمنان در مسیر ترانزیتی بین المللی قرار دارد و همین موضوع آلودگی هوای سمنان را دوچندان می کند و متاسفانه سهم استان سمنان در این مسیر بین المللی تنها آلودگی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید