آیا سود بانکی افزایش می یابد؟! | روز جدید

آیا سود بانکی افزایش می یابد؟!  |  روز جدید

روز جدید در حالی که صحبت از افزایش نرخ سود سپرده در برخی بانک ها به گوش می رسد، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد هنوز هیات پول و اعتبار در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده است.

طی روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر افزایش نرخ سود سپرده در برخی بانک ها مطرح شده است که تعدادی از بانک های دولتی این نرخ را افزایش داده و به سپرده های بانکی سود 20 درصدی پرداخت می کنند.

این در حالی است که بر اساس آخرین مصوبه هیات پول و اعتبار، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت بین 10 تا 18 درصد تعیین شده و بانک مرکزی نیز در بخشنامه های خود بر رعایت این نرخ تاکید کرده است.

همچنین نرخ‌های بالاتر از نرخ‌های مصوب هیات پول و اعتبار جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب نمی‌شود و سازمان امور مالیاتی موظف است طبق گزارش سازمان حسابرسی در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد.

با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که هیات پول و اعتبار هنوز به جمع بندی مشخصی در خصوص افزایش نرخ سود سپرده ها نرسیده است و به محض تکمیل موضوع، اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد. تهیه خواهد شد.

صالح آبادی همچنین به اصلاح نرخ سود بانکی کشورهای اروپایی، آمریکا و روسیه تحت تاثیر تورم جهانی اشاره کرد و گفت: ایران نیز باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

علاوه بر این، علیرضا سیتاسی – دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی نیز به ایسنا اعلام کرد که با توجه به شرایط تورمی موجود باید در سود بانکی بازنگری شود.

دیدگاهتان را بنویسید