آیا مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکلات تور/راهنما را حل می کند؟

آیا مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکلات تور/راهنما را حل می کند؟

روز جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای در خصوص تور راهنما دارد که در مرحله ابلاغ است.

محمدمهدی اسماعیلی درباره لزوم اصلاح شیوه های هدف گیری گشت گفت: این موضوع قابل بحث و نقد است. در مورد مسائل روش شناسی، گفتگو باز است. هر قانونی یک قانون است، همه باید از آن تبعیت کنند، اما در عین حال قابل بازنگری، نقد و اصلاح است. این سوال اشکالی ندارد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماه های اخیر و مصوبات خوبی شروع به کار کرده است و فکر می کنم با ابلاغ نهایی این مصوبات روش های جدیدی در این زمینه خواهیم داشت.

وی افزود: ما متوجه این مشکلات و انتقاداتی هستیم که از گوشه و کنار به گوش می رسد و این حق همه است و هر ایرانی می تواند قوانین را نقد کرده و بیان کند. روش های جدیدی را کشف کرد و اکنون تقریباً در مسیر ابلاغ نهایی به پلیس است، البته این موضوع ربطی به پرونده های اخیر ندارد و در خرداد و تیرماه وزارت فرهنگ، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط تحقیقات خود را انجام دادند. هم اکنون مصوبه جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در شرف ابلاغ است. من فکر می کنم با این مصوبه بسیاری از این انتقادات و مشکلات موجود حل می شود و انشالله برای اعمال قانون همدلی بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این بحثی که در روزهای اخیر در گوشه و کنار کشور شاهد آن هستیم ربطی به این موضوع ندارد. این بحث چه ربطی به لطمه زدن به امنیت مردم یا وحدت ملی دارد؟ رادیو و روزنامه های ما تیتر می زنند و انتقاد می کنند، آیا کسی با آن مخالف است؟! همه می توانند صحبت کنند و از قانون انتقاد کنند، تا زمانی که قانون است، برای همه لازم الاجرا است و برای شهروندان لازم الاجرا است، اما ما قوانین زیادی داشتیم که بعد از آسیب شناسی به نوع جدیدی رسیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شیوه های هدایت گشت اصلاح می شود، تاکید کرد: من نگفتم شیوه های هدایت گشت اصلاح می شود. اکنون در پلیس این موضوع به گشت امنیت اخلاقی تغییر یافته است. پلیس قانون خودش را دارد که اجرا می کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جلب رضایت حداکثری مردم به شیوه های نوینی استفاده می شود.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به اعتراضات درگذشت مهسا امینی

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با بیان اینکه همه ما از اتفاقی که برای دختر خوب «کرد» افتاد ناراحتیم، اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور هم اشاره کردند انگار برای یکی از اعضای خانواده ما اتفاقی افتاده است. وزارت کشور و پلیس در حال بررسی این موضوع هستند و گزارش های مبتنی بر اطلاعات دقیق مبنای تصمیم گیری خواهد بود.

وی ادامه داد: از مردم عزیر که با این حادثه ابراز همدردی کردند تشکر می کنم زیرا این ابراز همدردی ها نشانه زنده بودن روحیه ایثار در جامعه ایران است. واکنش مردم، هنرمندان و ورزشکاران نشان از وحدت ملی ایران است. همه ما ایرانی ها فارغ از قومیت ایرانی هستیم. در شادی ها و غم ها با هم هستیم. اما مردم این موضوع را به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن جایی برای ابراز نارضایتی های پنهان خود از مردم ایران پیدا نکند، مردم ایران متحد و یکپارچه هستند. چند نفر تلاش می کنند وحدت و انسجام ملی ما را هدف قرار دهند. بر اساس قانون، نظام اسلامی با کسانی که به دنبال تضعیف وحدت ملی هستند برخورد می کند. انشاالله این اتفاقات چند روز اخیر تمام شود و ایران به راه خود ادامه دهد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: کارهای گسترده ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت برای سفر اربعین انجام شد. او این مأموریت را با تشکیل کمیته های مختلف به ویژه در عراق دنبال کرد. کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است. رئیس جمهور دستور تشکیل هرچه سریعتر شورای عالی حج و زیارت را صادر کرد. تلاش می کنیم مهرماه این شورا را تشکیل دهیم تا سیاست گذاری سفر سال آینده و آسیب شناسی سفر در سال جاری انجام شود.

وی همچنین گفت: امروز تصمیمات اعضای شورای عالی سینما از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. در اسرع وقت جلسه را برگزار خواهیم کرد. این جلسه قرار بود 3121 شهریور برگزار شود که به دلیل درگیری دولت با موضوع اربعین و سفر معاون اول این جلسه به تعویق افتاد. مقرر شد چندین جلسه شورای عالی سینما با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید